Sa epidemijom koronavirusa mnoge kompanije se prebacuju na rad od kuće i ohrabruju radnike da ostanu u svojim domovima. Rad od kuće ima i svoje dobre strane.

Ne moraš da ustaješ prerano, ni da koristiš javni prevoz. Fleksibilni raspored ti dopušta da radiš određene stvari, kao na primjer da vježbaš u toku dana kod kuće. Također, možeš da izbjegneš buku koja te često ometa na poslu.

Međutim, rad od kuće može biti i težak. Kada su kuća i kancelarija na istom mjestu, uspostavljanje granica i održavanja ravnoteže između posla i privatnog života je od ključne važnosti.

Postoje i drugi izazovi, kao na primjer nedostatak kontakta sa kolegama s posla, što može da izazove osjećaj izolovanosti i samoće. Sa čestim šetnjama do frižidera u pidžami, razgovora željnih članova porodice ili čestim izazovima popodnevnog drijemanja, teško je ostati u radnom raspoloženju, piše ultra.ba

Odredi radno vrijeme

Prva stvar koju moraš da uradiš dok radiš od kuće, je da definišeš kada si tačno na poslu, a kada nisi. Pokušaj da se pridržavaš rasporeda. Ovo će ti pomoći da ostaneš fokusiran/a na zadatke i da se opustiš kada završiš.

Rad od kuće donosi ti fleksibilnost, ali je važno da ti raspored bude balansiran. Na primjer, ako ostaješ do kasno da radiš, sljedeće jutro trebaš izdvojiti malo više vremena za sebe.

Nađi mjesto gdje ćeš raditi u kući

Veoma je izazovno da ostaneš u toplom krevetu sa laptopom, ali to nije baš najbolja ideja. Pusti krevet da bude privatno mjesto i stvori sebi mjesto za rad u kući, to može biti radni sto ili kuhinjski sto. Poenta je da odrediš jasne granice između poslovnog i ličnog prostora.

Na primjer, kada sjediš za stolom sa računarom tada si u radnom režimu, i ništa ne bi trebalo da te spriječi u obavljanju zadataka. S druge strane, kada se opuštaš na kauču sa laptopom, izbjegavaj da provjeravaš poslovnu elektronsku poštu.

Pripremi svu potrebnu tehnologiju

Obavezno provjeri da li imaš sve što ti je potrebno za rad od kuće: brza internet konekcija, VPN, pristojne slušalice i web kamera. Velike su šanse da ćeš imati veliki broj video poziva, tako da je bolje da sve unaprijed isprobaš.

Stvori jutarnji ritual da počneš radni dan

Kada ideš na posao stvari su jednostavne. Izađeš iz kuće, provedeš vrijeme u javnom prevozu ili autu, uđeš u zgradu, upališ računar i spreman/a si za posao. Rad od kuće je malo probematičniji, kako znaš da je radni dan počeo? Važno je da imaš rutinu koja će te ubaciti u radni režim.

Na primjer, istuširaj se, popij kafu i obuci se kao kada ideš na posao. Ili jednostavno možeš da započneš dan vježbom i da se nakon toga odmah baciš na posao.

Postavi pravila za ukućane

Nažalost, neki ljudi misle da je rad od kuće, kao da uopšte ne radiš. Članovi tvoje porodice mogu očekivati da, ako si kod kuće, uradiš neki od kućnih poslova ili jednostavno da popričaš sa njima kada god oni hoće. Upoznaj ih sa tvojim radnim vremenom i zamoli ih za malo privatnosti, kako te ne bi ometali dok radiš. Obećaj im da ćeš provesti vrijeme sa njima kada završiš ili dok si na pauzi.

Pravi pauze

Najčešće, sve što radiš je da sjediš u istoj sobi gledajući u računar, sa povremenim odlaskom do frižidera i nazad. Programiraj pauze u toku dana koje će te odvojiti od ekrana i promijeniti okolinu.

Samo nemoj provesti pauze čitajući vijesti o koronavirusu ili političko-ekonomskoj situaciji.

Komuniciraj

U kancelarijama, većina komunikacije se obavlja verbalno. Uvijek možeš odšetati do stola radnog kolege za brži razgovor ili kako bi razmijenili ideje za novi projekat. Suprotno tome, kada radiš kod kuće, možeš da se osjećaš izolovano. Zato ćeš koristiti programe za chat više nego obično. Pričaj sa kolegama, reci im na čemu radiš. Traži da ti daju svoje mišljenje o projektu na kojem radiš. Potrudi se da odgovoriš na sve poruke. Osim što treba da budeš u kontaktu, važno je da se tako i osjećaš. Pronađi vrijeme da pričate o zajedničkim interesima ili da se smijete novim šalama na internetu. Takođe možeš da probaš i virtuelne pauze za kafu.

Napravi sedmični plan

Odvoji vrijeme i napravi plan za radnu sedmicu, i označi najvažnije zadatke koje moraš da završiš. Ovo će ti uštediti dosta vremena. Umjesto da pokušaš da se sjetiš šta trebaš da radiš, moći ćeš da se prihvatiš važnih zadataka čim sjedneš za računar.

Ne zaboravi da prestaneš raditi

Da, da. Kao što smo već naveli postavljanje granica i održavanje balansa između privatnog i poslovnog života, je ključni element za efikasan rad od kuće. Kada odradiš sve radne zadatke po planu i organizaciji, vrijeme je da se isključiš iz radnog režima. Najbolje bi bilo da napraviš ritual koji će ti označiti kraj radnog vremena. Ugasi sve aplikacije vezane za posao, ili jednostavno uradi nešto što voliš.