Njena desetogodišnja karijera prošarana je modnim dizajnom, scenografijom i kostimografijom u kojima je ime gradila radeći na različitim projektima. Obično stvara mini kolekcije, a njena moda namijenjena je odvažnim ženama

Piše: Elma Zećo; foto: Muamer Kolar i privatni album

Već deset godina Janja Stijepić djeluje u oblastima modnog dizajna, scenografije, kostimografije i stajlinga, no medijski se nije eksponirala sve do ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala. Tada pažnju počinju privlačiti njene kreacije koje su na crvenom tepihu nosile poznate osobe.

JANJA STIJEPIĆ

Sam svoj majstor

Janja se za umjetnost opredijelila izborom Srednje škole primijenjenih umjetnosti u Sarajevu. Mada je više bila zainteresirana za Tekstil, zbog prebukiranosti ovog odsjeka upisuje Reklamnu grafiku. Međutim, svoju želju za modnom ekspresijom zadovoljit će kroz sva nova iskustva koja će joj donijeti upis Akademije likovnih umjetnosti, Odsjeka za produkt dizajn. Njen afinitet prema modi i odjeći počinje dobijati prve oblike tokom realizacije studentskih projekata.

– Kako sam sve svoje projekte voljela završavati sama, naučila sam da radim konstrukcije, upoznala sam se s tehnologijom pravljenja odjeće i materijalima. Sva potrebna znanja stekla sam sama i već tada sam osjetila da će modni dizajn biti moja odrednica u životu.

Ipak, Janja poslovnu karijeru počinje graditi na jednoj televiziji baveći se scenografijom. Ubrzo nakon što je počela samostalno djelovati i sarađivati s produkcijama počinje raditi i kao kostimografkinja.

– Prema mom mišljenju, to su srodna zanimanja i prednost je kada se neko bavi i jednim i drugim, kada osoba može razmišljati u dva pravca – kako jedan prostor oblikovati te potom dopuniti kostimima – kaže Janja, čiju prekretnicu u karijeri predstavlja angažman u spotu za pjesmu Rane Dine Merlina, jer se tek poslije njegove objave počeo primjećivati njen rad. Pored bh. muzičke zvijezde, do sada je sarađivala i s drugim javnim ličnostima, posebno kroz snimanje muzičkih spotova, što je i danas njena okupacija, a neke od pjevačica redovno prati svojim stilskim kombinacijama. Kreirala je i kostime za predstave kao što su Balkan Dance Project te Mama 22 autorice Džejne Avdić.

U domenu modnog dizajna, najčešće radi zasebne kreacije, ili mini kolekcije koje tehnički može ispratiti.

– Moje kreacije su namijenjene hrabrim, odvažnim i modno osviještenim ženama spremnim da obuku nešto što se ne može svakog dana vidjeti na ulicama grada. Za izradu takvih modela izuzetno su važni materijali koji mogu dobro podržati konstrukciju. Volim eksperimentirati s konstrukcijama da dobijem avangardniju odjeću. Samim tim dizajn zahtijeva složenije materijale, odnosno, da im se s unutrašnje strane malo više posvetim. Ako dizajniram dobru vanjštinu odjeće, onda volim isto tako dizajnirati i podlogu. Svi odjevni predmeti su mi izazovni.

Isticanje ličnosti kroz garderobu

Janja nadahnuće svugdje može dobiti, zato uvijek nosi olovku i blokić kako bi na papir prenijela ideju u trenutku njenog javljanja.

– Misao je eterična, doći će jednom i otići. Ako se ne zapiše, neće se ponoviti.

Također, uvijek prati rad slavne Vivienne Westwood, koja je oduševljava, no kroz svoj rad avangardne ideje pretendira smiriti elegancijom koja se može vidjeti kod velikih brendova Dior i Chanel.

– Volim da moja odjeća bude odraz elegancije, ženstvenosti i avangarde kako bi ipak bila odvojena od svakodnevnice. Pri izboru garderobe ljudi trebaju biti hrabri, ne slijediti samo trendove, nego biti i svoji kako se ne bi stopili s masom. Sve ljepše stoji kada svoju individualnost stavite u prvi plan – poručuje Janja.