Marketing menadžerica Shell maziva u kompaniji Orbico BiH s nama je podijelila svoju priču. Zavirili smo u njen poslovni život, te se prisjetili i njenog prvog zarađenog novca

Razgovarala: Indira Delić; Foto: Edvin Kalić

Ilhana Hodžić, marketing menadžerica Shell maziva u kompaniji Orbico BiH vrijedno i predano obavlja svoj posao. Jedina je dama u timu, a svojom pozicijom je, kako kaže, oduševljena, jer od samog početka upoznavanja s biznisom lubrikanata put ju je vodio u pravcu detaljnijeg educiranja o neprikosnovenim tehnološkim inovacijama i budućim primjenama istih.

No, na ovoj poziciji nije od početka. U kompaniju Orbico BiH došla je prije pet godina dobivši poziciju in-store voditelja unutar tadašnjeg marketing odjela, gdje su svi bili zaduženi za kreiranje i implementaciju marketinških aktivnosti FMCG biznisa.

– Jednim dijelom sam bila angažirana na nekim od HR projekata, s obzirom na to da u mom polju interesiranja ljudski resursi zauzimaju posebno mjesto. Orbico, članica Orbico Grupe, najvećeg evropskog distributera jedna je od kompanija koje pružaju ogromne mogućnosti razvijanja karijere, te sam shodno tome preuzela poziciju marketing menadžera za Shell maziva. Prije Orbica bila sam zaposlena u kompaniji čija je osnovna djelatnost proizvodnja različitih vrsta reklama i promo materijala. Tu sam, slobodno mogu reći, mnogo naučila o direktnom biznisu, pregovaranju s potencijalnim klijentima, implementaciji i postprodaji – kaže Ilhana.

 Posao je uvijek uz nas

Koliko je bilo teško uspjeti u industriji koja je dominantno muška?

– Iskreno, nije bilo lako. Potrebno je mnogo konstantnog angažmana, dokazivanja i pomjeranja granica kako bismo bili upečatljivi u poslu kojim se bavimo.

Kojim principima poslovanja se vodite?

– To su ogromna ljubav i predanost prema poslu, prije svega, a tek nakon toga svi pozitivni principi života i poslovanja koji doprinose maksimalno uspješnom rezultatu. Itekako mi je važno da u svom okruženju poznajem i sarađujem s ljudima od kojih mogu mnogo toga naučiti. Veoma je bitno da možemo jedni drugima biti oslonac i podrška, te zajedno težiti ka visinama.

Koliko puta ste nadmašili samu sebe u nekim poslovnim poduhvatima i kakav je to bio osjećaj?

– Nevjerovatno savršen osjećaj! Posebno bih voljela izdvojiti prvi Shell Tehnološki forum ikad organiziran u našoj državi. Poenta veličine tog događaja jeste opravdanje velikog povjerenja koje je ukazano od strane Shella i Orbica. Između ostalog, bilo je potrebno usaglasiti nekoliko segmenata: sadržaj prezentacija za ciljanu publiku Tehnološkog foruma na kojem su bila prisutna respektabilna imena iz industrijskog sektora naše države, savršen event i medijsku promociju. Uspjela sam pomjeriti svoje granice tokom cijele organizacije, a još dodatno tokom moderiranja cijele konferencije.

Jeste li tip osobe koja posao nosi kući?

– Posao je uvijek uz nas, teško ga je odvojiti, konstantno sam u toku sa svim informacijama i aktuelnim dešavanjima.

Izazovni ciljevi

Još uvijek se rukovodeće pozicije češće dodjeljuju muškarcima nego ženama. Postoji li poslovna dama koja Vas je inspirirala na poslovnom putu?

– Nedavno sam čitala jedno istraživanje koje je sproveo Gates Foundation. U njemu kažu da ukoliko nastavimo ovim tempom, jednakosti između muškaraca i žena na rukovodećim pozicijama u SAD-u bit će tek za 208 godina. Primjeri iz naše regije i također dostupno istraživanje, a prisustvovala sam i nekim od radionica koje sprovodi Svjetska banka u BiH, pokazuju veoma slab progres na tom polju. Postoje poslovne dame koje me svakodnevno inspiriraju i to svojom jačinom, uspjehom, stavom i iskustvom.

Jeste li Vi radoholičarka?

– Definitivno, jesam! Može se reći da radni dan počinje uz prvu jutarnju kafu i spremanje za posao gdje u isto vrijeme čitam e-mailove i najnovije vijesti iz biznisa kojim se bavim. Ne postoji dan koji je identičan. Biti u marketingu je zaista turbulentno, a najviše me oduševljavaju ogromni projekti koji su ispred mene, koji neupitno pomjeraju dosadašnje granice. Izuzetan je osjećaj biti dio ogromnog sistema dviju kompanija koji su tržišni lideri u svojim branšama.

Šta svaka poslovna žena mora imati u svom ormaru?

– Moj izbor su kvalitetna crna haljina, uz sako u nekoj upečatljivoj boji – svevremenski.

Sjećate li se svoje prve plate?

– Itekako! Kupila sam odmah poklone za nekoliko dragih osoba.

Kakve su Vam ambicije za budućnost?

– Imam postavljene izazovne i dugoročne ciljeve, a neke od oblasti u kojima želim da se dodatno angažiram i usavršavam su svakako marketing, eksterne komunikacije, odnosi s javnošću, digitalni marketing i e-biznis. Sljedeće polje interesiranja predstavlja rodna ravnopravnost, a tu je i književnost kao moja prva ljubav.

 Potrebno je trčati ekstra milje

– Da biste bili dobri u svom poslu, preduslovi su spremnost na trčanje ekstra milja, ogroman entuzijazam i predanost. Važno je također ići za onim što smatramo da je nedostižno ili skoro nemoguće ostvariti. Sigurna sam da ćemo uspjeti samo s pravim i predanim pristupom svakom zadatku.