Sunčano proljetno vrijeme koje je pred nama najbolje je za rekreaciju u prirodi. Osim za rekreaciju, bicikl sve češće postaje i glavno prijevozno sredstvo, pa ga neki rado biraju za odlazak na posao ili u kafić. Osim što ćete uštedjeti vrijeme i novac, napunit ćete se pozitivnom energijom za ostatak dana, a pritom svakim danom sve više raditi na jačanju tjelesne kondicije, mišića i smanjenju suvišnih kilograma

Priredila: Ilma Jakubović

Većina ljudi će se složiti s činjenicom da bi trebali više vježbati. Svima nam je potrebno 30 minuta neke aktivnosti dnevno kako bismo bili u boljoj formi, a samim time i zdraviji. Kretanje biciklom ili pješke pri rješavanju svakodnevnih obaveza najjednostavniji je način da 30 minuta aktivnosti postane dio vašeg dana. Biciklizam i pješačenje u jutarnjim satima razbuđuju, održavaju vas u formi, pomažu da izgubite neželjene kilograme i smanjite negativne učinke stresa na organizam.

U vožnji biciklom mogu uživati ljudi svih dobi, te se pritom osloboditi stresa. Voziti se možete u bilo koje doba dana, bilo gdje, sami ili u društvu porodice ili prijatelja, a sve što vam je potrebno su kvalitetan bicikl, kaciga, odgovarajuća obuća i udobna odjeća. Jednostavnost, ekonomičnost i lakoća upotrebe bicikla učinila su ga popularnim u cijelom svijetu.

Vožnja bicikla oblikuje mišiće

Bicikliranje je jedan od najučinkovitijih rekreativnih aktivnosti, jer su aktivirane sve mišićne skupine, a uz redovnu vožnju, vaše tijelo veoma brzo će se oblikovati i postati fit. Nakon dvije do tri sedmice redovnog bicikliranja bit ćete ponosni na savršen oblik svojih nogu, jer pedaliranje zahtijeva rad svih mišića nogu pri čemu nisu potrebni veliki napori već je dovoljno da lagano biciklirate bez većih naprezanja. Uz redovno bicikliranje vratit ćete energiju. Dokazano je da vožnja biciklom povećava nivo energije u tijelu za 20%. Razlog je poticanje mozga na izlučivanje dopamina, hormona koji je zaslužan za dobro raspoloženje.

Dok vozite bicikl aktivni su mišići potkoljenice, prednje i stražnje strane natkoljenice, mišići bedara i stražnjice, ali i trbušni mišići i mišići donjeg dijela leđa. Bitno je da dobro postavite visinu sjedala, odnosno, da ne opterećujete kičmu. Vožnjom bicikla kondicija će vam iz dana u dan biti sve bolja, osjećat ćete se zdravije, opuštenije i zadovoljnije. Uz to, istraživanja su pokazala da bicikliranje poboljšava san, topi tjelesne masnoće i smanjuje rizik od pojave šećerne bolesti tipa 2.

 Učinci biciklizma na zdravlje

Osim mršavljenja i jačanja mišića, vožnja bicikla idealna je za prevenciju od srčanih oboljenja. Mnogo je zdravstvenih koristi koje možete priskrbiti svome tijelu ako se odlučite kupiti bicikl i baviti se bicikliranjem. Studije su pokazale da korištenje bicikla poboljšava srčanu funkciju i podiže otpornost i izdržljivost cijelog organizma. Ovaj sport ima povoljan učinak na krvotok, naročito u donjim udovima. Sprečava nastanak oteklina na nogama, jer zahvaljujući ritmičkom kretanju mišića stijenke vena postaju elastičnije.

Redovna tjelovježba ubrzava gubitak suvišnih kilograma i doprinosi postizanju zdrave tjelesne težine. U početku, pokušajte voziti bicikl tridesetak minuta dnevno, tri do pet puta sedmično. Bicikliranjem se na lagan način troše kalorije i ovo je jedna od najboljih aktivnosti za skidanje suvišnih masnoća. Žena koja ima oko 60 kilograma, ako vozi  20 – 25 km/h, sagorijeva do 480 kalorija za 60 minuta; ako vozi 25 – 30 km/h do 600 kcal, 30 – 35 km/h do 700 kcal i preko 35 km/h do 950 kcal.

 Korisno prijevozno sredstvo

Vožnja na dva kotača vas može odvesti daleko od kuće i upoznati s novim mjestima. Biciklizam vam omogućuje da upoznate ulice i arhitekturu grada. Uz to je bicikl sjajno prijevozno sredstvo, koje možete parkirati gotovo svugdje. Ne zagađuje okoliš, a ako ne stanujete predaleko od posla, bilo bi sjajno da se na posao prevozite upravo njime. Time ćete uštedjeti novac, jer nećete plaćati gorivo i parking, ili gradski prijevoz.

Ukoliko ga ne posjedujete, bicikl uvijek možete iznajmiti.