Mučite se s produktivnošću, rokovima i nadređenima? Isprobajte ove savjete kako biste poboljšali fokus – recite ‘ne’.

Ponekad vam se čini da imate previše posla, a premalo vremena? Možda, ali to vjerojatno nije istina. Veća je mogućnost da ste “rastrgani na sto strana”, ali tome možete stati na kraj. Postoji mnogo načina kako se možete bolje organizirati na poslu, ali jedna od najučinkovitijih metoda svakako je da počnete govoriti „Ne“.

Ponekad je to “ne” vama samima, poslodavcima (zaposlenicima), prijateljima pa čak (ponekad) i klijentima. Sjetite se koliko ste puta požalili što ste rekli “da” i na taj način se odvojili od onoga što vam je u tom trenutku bio prioritet. Koliko biste umanjili stres i uštedjeli vrijeme da ste tada jednostavno rekli ‘ne’?

No, kako reći ‘ne’ klijentu koji očekuje da ne mora dodatno platiti za bolju uslugu? Ponekad ne morate doslovno reći ‘ne’ da bi poruka bila jasna. Evo kako:

Nemojte odgovoriti odmah

Kada neko od vas traži da odradite nešto što nije prioritet, recite toj osobi da ćete joj se povratno javiti. Uzmite malo vremena i razmislite, koje su mane, a koje prednosti vašeg pristanka. Razmislite o svojim glavnim obavezama i kako će se “da” u ovom konkretnom slučaju odraziti na te obaveze. Čak i ako je u pitanju jednostavan zadatak, zbog njega možete biti u zaostatku. Ponekad kažemo “da” jer želimo biti ljubazni. No, kada kažete “ne”, to nipošto ne znači da ste loša osoba već jednostavno da imate prioritet ili granice. Kada vam neko priđe sa zahtjevom koji biste rado izvršili, ali to bi napravilo haos u vašem rasporedu, razmislite o tome možete li ponuditi kakve alternative?

Budite jednostavni: Nemojte se pretjerano izvinjavati ili objašnjavati

Ne morate se izvinjavati zbog toga što ste učinili ispravnu stvar za sebe i svoj posao. Ako ste ljubazno odgovorili i ponudili jednostavno objašnjenje, većini ljudi to će biti sasvim dovoljno. Postavite se, na trenutak, na mjesto druge osobe i pokušajte pronaći riječi za koje mislite da bi toj drugoj osobi zvučale prihvatljivo s obzirom na njenu ličnost. Ako je u pitanju izravna osoba, budite i vi izravni; ako je osoba emotivna, upotrijebite suosjećajniji ton. Zapamtite, duga objašnjenja i izvinjenja mogu izazvati suprotan učinak i drugu stranu motivirati da postane upornija, a vas da dovedete u pitanje vlastitu odluku. Nemojte komplicirati situaciju: samo ljubazno recite “ne” i objasnite svoj odgovor jednom rečenicom te eventualno ponudite alternativu (kratko). Iz razonode možete voditi evidenciju svog napretka: koliko ste vremena uštedjeli, posla obavili samo zato jer ste znali reći “ne”. Kada se i sami uvjerite u prednosti “ne” odgovora, počet ćete ga puno lakše izgovarati.

Nemojte pretjerivati

Nemojte odbijati zadatke samo zato jer vam se ne da raditi taj posao ili računate da će ga šef dodijeliti vašem kolegi. Koristite “ne” kao odgovor samo onda kada znate da za to imate veoma dobar razlog, a dobar je razlog da zbog prihvatanja tog zadatka nećete npr. moći odraditi posao koji vam je prioritet. Jednako tako, imajte na umu da “ne” ima veću težinu kada ga izgovarate rjeđe tj. onda kada je to zaista nužno. Na taj način zadržat ćete kredibilitet i vaše odluke neće biti upitne.(Inc)