“Trenutno sarađujemo s oko 40 različitih pojedinaca – umjetnika ili zanatlija, te kreativnih timova. S nama su ljudi iz različitih dijelova BiH koji dolaze sa sela i iz gradova. Među njima su Sarajevo, Tuzla, Banja Luka, Konjic, Derventa, Gradiška, Kakanj, Šerići, Stolac…”

 

Razgovarala: Elma Zećo

Kada uđete u Bazerdžan, teško ćete pogled moći zadržati u jednom smjeru. Jer toliko jedinstvenih stvari nastalih u zlatnim rukama brojnih kreativaca priziva da pogledate baš njih.

Zasluge za nastanak ovog maštovitog mjesta pripadaju Zani Karkin, koja je u jednom trenutku odlučila krenuti putem ostvarenja svog dugogodišnjeg sna.

Zana Karkin (četvrta po redu) s kolegicama Vildanom Brkić, Inom Čano i Eminom Sarvan /Foto: Edvin Kalić/

Iako po struci IT inžinjerka, uz svoj posao, uvijek je težila dati doprinos društvu opredjeljujući se za rad u nevladinim organizacijama, a čak je sama osnovala dvije kroz koje i danas djeluje.

– Bazerdžan je iznikao iz udruženja Sitan vez, koje se bavi promocijom bosanske kulture i tradicije. Razmišljala sam o održivom načinu realizacije naših ciljeva – kako promovisati bh. kulturu i tradiciju, a pri tome osigurati samoodrživost. Moja želja za otvaranjem radnje i cilj promocije bh. kulture spojili su se u ono što danas zovemo Bazerdžan – kaže Zana, vlasnica unikatnog konceptualnog dućana smještenog u srcu Sarajeva, na Baščaršiji.

Vi ste po struci IT inžinjerka. Da li Vam je bila velika promjena kada ste zaplovili vodama privatnog biznisa?

– Oduvijek sam željela realizovati sopstvene inicijative. Profesionalne angažmane sam većinom samostalno obavljala, pa mi nije bilo neobično raditi opet nešto novo, opet početi ispočetka i voditi projekat od ideje do realizacije.

Šta je bio ključni razlog da krenete svojim putem?

– Mislim da sam uvijek išla svojim putem. Kad sam bila mlađa, željela sam se okušati u različitim poslovima i raditi u različitim branšama da bih spoznala šta volim. Bila sam iskrena prema sebi i ukoliko bih shvatila da se ono što radim ne podudara u potpunosti s onim ko sam i šta želim, išla sam dalje. Uvijek sam mnogo maštala, a jedan od mojih snova bilo je otvaranje radnje koja će biti posebno mjesto sreće i doprinosa društvu.

Radite li i danas povremeno u svojoj struci?

– Informacione tehnologije predstavljaju veliki potencijal. S obzirom na to da su mogućnosti za kreativno izražavanje u IT-ju nepresušne, kontinuirano nalazimo načine da ono što radimo uvežemo s IT branšom. Trenutno u saradnji s BLUM R&D Labs Energoinvest i firmom CityOS radimo na specifičnom dizajnu lampi koje ujedno mjere zagađenost zraka.

Koje su prednosti samostalnog rada?

– Maštanje bez ograničenja i zadovoljstvo koje donosi realizacija snova.

Šta Vam je bila inspiracija za otvaranje Bazerdžana?

– Dugo sam sanjarila o ovoj prodavnici i razrađivala ideju o njenom otvaranju. Sasvim slučajno se na ljeto 2016. ukazala prilika, pa sam Bazerdžan otvorila na Baščaršiji, baš gdje sam je i zamišljala. Smetalo mi je što je na sarajevskom tržištu uvezena roba sve prisutnija, dok je ponuda proizvoda koje izrađuju lokalni umjetnici i produkt dizajneri veoma ograničena. Smatrala sam da imamo obavezu prikazati prelijepu sliku mladosti, umjetnosti i poduzetništva našeg grada i zemlje.

Koji je bio prvi znak da ste uspjeli?

– Prvi znak uspjeha za mene je bio kada smo pokrili troškove poslovanja radeći ono što volimo i ostvarujući zadate ciljeve promocije bh. kulture i tradicije.

Ko su sve kreativci s kojima sarađujete?

– Trenutno sarađujemo s oko 40 različitih pojedinaca – umjetnika ili zanatlija, te kreativnih timova. S nama su ljudi iz različitih dijelova BiH koji dolaze sa sela i iz gradova. Među njima su Sarajevo, Tuzla, Banja Luka, Konjic, Derventa, Gradiška, Kakanj, Šerići, Stolac… Imamo nekoliko domaćih umjetnika koji žive van BiH, a stvaraju za nas iz Tokija, Berlina, Minhena i Ljubljane.

Koji kriteriji moraju biti zadovoljeni da bi se jedan proizvod našao u Vašoj radnji?

– Primarno biramo saradnike koji već imaju proizvode ili rade na razvoju proizvoda kojima promovišu bh. naslijeđe. Selekcija proizvoda i razvoj novih proizvoda čini okosnicu našeg poslovanja, stoga smo oformili timove koji se time bave. Nije bitno koliko je proizvođač izgradio svoj brend, bitno je da s ljubavlju izrađuje proizvode i da osjeća ono što i mi osjećamo, a to je želja za promocijom ljepote koju Bosna i Hercegovina ima. Ključan je momenat kada upoznamo proizvođača. Svi ljudi koji s nama sarađuju obiluju ljubavlju prema svom poslu, prema rukotvorinama koje izrađuju, te prema BiH. Svaki proizvođač je izniman kao individua, i bez obzira šta društvo nalaže, odlučni su istrajati u onom što jesu i što vole raditi. Ta ljubav se reflektuje na sve proizvode.

Za što se ljudi generalno najviše zanimaju?

– Naši kupci su uglavnom ljudi koji vole BiH i žele kupiti nešto autentično iz BiH. Dosta traže pogodne proizvode koje bi mogli dati kao poklon, ali također nastoje i sebe usrećiti, pa često čujemo komentar kako su došli sebe počastiti. Mušterije kupuju nakit, odjeću, predmete za uređenje doma ili asesoare kao što su torbe, ruksaci i futrole za laptop.

Kako vidite razvoj Bazerdžana u budućnosti?

– Želje i planovi našeg kreativnog tima nemaju granica. Šta će se tačno od toga ostvariti zavisi od naše vjere i rada. I mi smo jednako uzbuđeni vidjeti i iskusiti naredne korake razvoja Bazerdžana.