Opremanje poslovnog prostora

Kancelarija je, zapravo, vaša druga kuća. To je mjesto gdje se borite za nove poslovne prilike, kreirate i ostvarujete svoje profesionalne ambicije. Radni prostor također ima veliki udio u identitetu firme, funkcioniranju tima i u tome kako će ga doživjeti vaši klijenti

Piše: Elma Rahmanović, dipl. ing. arh.

“BIRO 387” Sarajevo

Najproduktivnije radno okruženje treba vješto da spaja atmosferu ugodnog kućnog prostora s profesionalnim ambijentom i na taj način ponudi zaposlenima izbalansiran prostor za svakodnevni rad.

  1. Prvi utisak je veoma važan. Da li djeluje toplo i pozivajuće, ili sterilno i monotono? Da li ulijeva povjerenje klijentima i povećava produktivnost zaposlenih? Da li vaš radni prostor predstavlja oličenje vrijednosti vaše firme? Uvijek gledajte da ulaz u vaš poslovni ambijent bude čist, uređen i zanimljiv na neki način. To ne znači da treba da izgleda neozbiljno, ali zid u jarkoj atraktivnoj boji, zanimljive tapete ili art print velikog formata mogu lako da stvore odličan prvi utisak o vama i prostoru u kojem radite.
  2. Vodite računa o izboru namještaja. Kancelarijski namještaj može da bude skupa investicija, a pritom u mnogo slučajeva može imati kontra efekt upravo zbog svoje neutralnosti. Naravno da je udoban radni namještaj za zaposlene veoma bitna stavka, tu se slažemo, ali zašto ne iskoristiti priliku da s ostalim namještajem u prostoru stvorite toplu, prijateljsku atmosferu?
  3. Uređena i sortirana dokumentacija. Ova stavka je, u prvom redu, od velikog značaja za vas, jer haotična dokumentacija i kancelarijski pribor asociraju na haotično poslovanje. Vodite računa da sve ima svoje mjesto i da urednost govori o vašem profesionalizmu.
  4. Prazni zidovi nisu opcija. Svakako da poslovni prostor nije naš dom, ali neke elemente iz kućnog ambijenta možemo preseliti i u poslovni. Tu, prije svega, mislimo na dekoraciju zidova. Art je spona racionalnog i kreativnog, tako da prostoru može donijeti samo pozitivne aspekte. Može da intrigira i unese dobru dinamiku i na taj način posredno stimulira kreativnost i produktivnost.

Osjećaj cjeline

Važno je znati da se korištenjem istih materijala, boja i vrsta namještaja u različitim prostorijama stvara osjećaj jedinstvenog prostora koji ‘diše kao jedan’ – to asocira na zajedništvo, timski rad te stvara osjećaj cjeline i ozbiljnosti. Ako se radi o jednoj većoj prostoriji u kojoj su smješteni radni stolovi svih uposlenika, preporučuje se njihovo odvajanje pregradama od cca. 160 cm (tzv. američki ‘cubicles’). Pregrade mogu biti u istim ili različitim bojama, a za stvaranje osjećaja prozračnosti i ukoliko nema dovoljno prirodne svjetlosti, savjetuje se postavljanje zidova od mutnog stakla. Kako bi se uposlenicima osigurala kakva-takva privatnost, u kancelarijama izbjegavajte postavljanje stolova nasuprot ulaza, a posebno se preporučuje i izbjegavanje smještanja računarskih monitora uz sam ulaz u prostoriju.

Uz dovoljno velike i visoke radne stolove, iznimno su važne ergonomski kvalitetne radne stolice u kojima tokom prosječnog radnog vijeka provedemo i do 80.000 sati. Uz kvalitetne stolice, važni su i ormarići za pohranu kancelarijskih potrepština – sve papire i ostali kancelarijski materijal postavite što je moguće bliže radnom mjestu kako bi se izbjegla učestala dizanja i šetanje cijelim prostorom.

Veliku pažnju valja posvetiti rasvjeti, posebno ako nema dovoljno prirodne svjetlosti, što je najbolje riješiti s više manjih rasvjetnih tijela čija svjetlost pada direktno na radni sto. Ako je neko dešnjak, najbolje je da prirodno svjetlo na radni sto pada s lijeve strane, a za ljevake vrijedi obrnuto. O tome treba voditi računa prilikom planiranja razmještaja namještaja.

Pametna kuća

Neutralne boje, kao i elementi zelene i plave boje imaju smirujući učinak i pojačavaju koncentraciju, stoga je preporučljivo izbjegavati preveliku upotrebu žarkih tonova. Za zidove se preporučuju perive boje (nanose se na cijeli ili barem dio zida), ili postavljanje drvenih panela ili obloga od umjetnih materijala na zidove iza radnih stolica.

Vodite računa da svakom radnom mjestu osigurajte dovoljno priključaka na instalacije napajanja električnom energijom, kao i mrežni pristup. Kablove i konektore poželjno je sakriti i učiniti manje vidnim. Za to postoje specijalizirane uvodnice i kanalice za kablove, setovi priključaka i portova. U eri napretka informatičke tehnologije, u posljednje vrijeme veoma je popularan sistem pametnih kuća. Pametna kuća je koncept modernog življenja. Kuća je pametna, jer se prilagođava trenutnoj aktivnosti, raspoloženju, navikama i životnom stilu svakog korisnika, a pritom ostvaruje energetske uštede. Pametna kuća je sistem automatike, maksimalno je jednostavan za korištenje, održavanje i ugradnju.

Uredite svoj poslovni prostor, kancelariju i ostale prateće prostorije prema djelatnosti kojom se bavite, pri tome se savjetujući sa svojim uposlenicima i saradnicima. Poštujte želje i zahtjeve i svojih saradnika kako biste osigurali svima ugodnu atmosferu i radni ambijent.