Zdravi hljeb utiče na regulisanje stolice, smanjenje količine hljeba koju traži organizam, pojave “šećernih kriza” kao i potrebe za kasnim konzumiranjem hrane

Piše: dr. Sabina Hauge iz Norveške

U zdravoj ishrani hljeb je najviše zastupljena namirnica. Većina ljudi jede hljeb svaki dan u toku svog života, pa je upravo i zbog toga važno da se jede kvalitetan domaći hljeb od integralnih žitarica.

Nerijetko se na tržištu nalaze hljebovi s malo integralnih žitarica, već su bojeni, a i često sadrže nevjerovatno mnogo dodataka kako prirodnih tako i vještačkih da bi zadržali što duže svježinu i mekoću.

Jednostavni recept

Suština dobrog hljeba je u jednostavnosti i u kvalitetnom brašnu, a mi vam ovom prilikom preporučujemo recept koji će vam pomoći da napravite jedan takav hljeb, zdrav hljeb. Ako budete vrijedni, u toku nekoliko nedjelja konzumiranja ovakvog hljeba nećete više padati u iskušenja da kupujete neki nekvalitetan hljeb.

Osim toga, u toku tog vremena regulisat ćete stolicu, jest ćete mnogo manje količinski, smanjit će vam se potreba za slatkišima, odnosno prorijedit će se “šećerne krize”, kao što će se smanjiti i potreba da jedete kasno.

 

Domaći crni nadjeveni hljeb

U ½ litra mlake vode stavite malu kašikicu smeđeg šećera i pola pakovanja svježeg kvasca ili vrećicu kvasca u prahu – možete praviti i beskvasni hljeb, no to zahtijeva mnogo više vremena. Potom napravite smjesu od integralnog brašna po izboru. Potrebno vam je 600 grama od čega se preporučuje da 300 grama bude pšenično brašno (oni koji imaju alergiju ili ne podnose pšenično brašno mogu koristiti kukuruzno brašno), a ostatak mješavina od 100 grama ostalih vrsta brašna ovisno o vašem ukusu. Kukuruzno brašno je slatkasto, raženo je kiselkasto, heljdino aromatično, a ovseno (zobeno) brašno nema nekog ukusa. Mješavinu posolite po izboru, možete dodati i pšenične mekinje, lanene sjemenke, suncokretove ili susamove sjemenke, te orahe. Mješavini brašna dodajte vodu s kvascem, dobro umijesite i ostavite da odstoji preko noći. Premijesite tijesto, stavite u pleh ili kalup koji želite. Kada tijesto naraste, utisnite u njega kuhana oguljena jaja, kuhanu mrkvu i brokulu. Možete koristiti i drugo povrće koje volite, praviti varijante grčkog ili italijanskog hljeba s maslinama, bijelim lukom, feta sirom… Pecite u pećnici zagrijanoj na 200 stepeni otprilike ½ sata, isključite i ostavite hljeb u pećnici da se njegova temperatura smanji.