Dok sam bila manja, govorili su mi da pričam kao Talijanka, što znači da sam imala nešto da kažem. U oblasti komunikacije sam vjerovatno nekih 24, 25 godina, a u oblasti marketinga nekih 19, 20 godina

Piše: Elma Zećo

Sanja Bianculli, službenica za odnose s javnošću i marketing u Fondaciji Dogs Trust za BiH, gošća je i jedan od eminentnih predavača ovogodišnjeg Sarajevo Marketing Summita, koji se trenutno odvija u jednom od najljepših hotela na području Kantona Sarajevo – Hotelu Hills. Tema je Be Marketing R(Evolution), a njen cilj je da ljudima pruži inspiraciju za njihov rad.

”Možda se naizgled čini da je riječ o jednoj sasvim drugačijoj vrsti djelatnosti, jer mi ne radimo za prodaju proizvoda, no radimo za svrhu! Naša organizacija se počela baviti dobrobiti psa zato što je postojala velika potreba. Rukovodili smo se ciljem da želimo biti najbolji od najboljih u osiguravanju i sistemskom unapređenju dobrobiti pasa, naravno, i svih drugih životinja, ali psi su u fokusu”, rekla je Sanja u razgovoru za Ladies In.

Radite za jednu od najvećih organizacija u svijetu koja se skrbi o psima s misijom da jednoga dana svi psi mogu uživati u sretnom životu, bez nepotrebnog stradanja. Kako Vi mijenjate svijest bh. stanovništva?

To je jedna veoma duga tema. Kada je Fondacija Dogs Trust odlučila djelovati u BiH bili smo svjesni da ovdje postoji problem s napuštenim psima, da je 2009. usvojen novi zakon, nova legislativa, koja je humana i veoma progresivna, čak je i Hrvatska nedavno usvojila potpuno identičan zakon – prije su imali jednu klauzulu koja je dozvoljavala uništavanje zdravih i socijaliziranih pasa. Na početku smo najprije uradili istraživanje tržišta kako bismo došli do podataka o broju napuštenih pasa, broju vlasnika pasa, legislativi, aktivnostima onih koji bi se o tome trebali brinuti, a to su lokalne vlasti, te smo također identificirali naše ciljane publike. Potom smo krenuli sa svim marketinškim strategijama, komunikacijskim planom i komuniciranjem s našim publikama paralelno s djelovanjem, jer mi imamo programe zahvaljujući kojima konkretno pomažemo zajednici. Uslijedilo je podizanje standarda i postavljanje standarda o, naprimjer, odgovornom vlasništvu pasa i kvalitetu veterinarske struke za male životinje. Sve vrijeme smo pružali savjetodavnu, tehničku ili bilo koju drugu vrstu pomoći onima koji su obavezni da provedu zakon. Činili smo ono što utječe na podizanje svijesti, koja je naš veliki cilj, i mi želimo da se taj proces još brže odvija. Koristimo sve dostupne tehnologije, personalizirano prema svakoj publici.

Na što ste do sada najviše ponosni?

Tokom prezentacije ću spomenuti jedan od naših najmjerljivijih rezultata. Reći ću, naprimjer, kako se ponašaju vlasnici pasa koji dolaze na naše događaje i koji komuniciraju s nama, kako je veliki odziv za edukaciju u našoj školi za pse, ali najmjerljiviji rezultat koji ću iskoristiti vezan je za sterilizaciju pasa. Radeći istraživanje na početku smo ustanovili da ogroman procenat vlasnika pasa ne bi pristao na sterilizaciju psa. Sada je razlika toliko drastična da kada se program besplatne sterilizacije zatvori radi godišnjeg odmora primamo silne pozive s upitom da li će se nastaviti. Mi ne promoviramo sterilizaciju za ljude koji se legalno bave uzgojem pasa, međutim, ako je pas ljubimac, onda je to najbolja stvar i za njega i za vlasnika. To je naše najveće postignuće.

Koliko dugo djelujete u sferi marketinga i PR-a, te šta Vas je privuklo ovoj profesiji?

Oduvijek me je zanimala komunikacija. Dok sam bila manja, govorili su mi da pričam kao Talijanka, što znači da sam imala nešto da kažem. U oblasti komunikacije sam vjerovatno nekih 24, 25 godina, a u oblasti marketinga nekih 19, 20 godina. Marketing i komunikacija su veoma srodni. Najjednostavnije rečeno, marketing je komunikacija prema vašim publikama.