Osjećate li se umornim češće nego mislite da je normalno i ne možete odrediti zašto, a čini vam se da ste spavali dovoljan broj sati? Možda nesvjesno svoj organizam sabotirate…

Ne pijete dovoljno vode

Čak i blaga dehidracija može dovesti do značajnog pada razine energije, raspoloženja i kognitivnih sposobnosti, pokazalo je istraživanje Univerziteta Connecticut iz SAD-a. Proučavali su kako dehidracija utječe na ljude koji su 40 minuta hodali na pokretnoj traci i na one koji su samo sjedili, rezultat je bio jednak. To je pokazalo da bi ljudi trebali ostati dovoljno hidrirani bez obzira da li sjede ili su aktivni.

Preskačete obroke

Našem tijelu je potrebna stalna energija tokom dana, posebno ljudima koji rade na zahtjevnim poslovima i uz to imaju druge obveze koje ih čekaju nakon radnog vremena, a to je slučaj sa većinom zaposlenih. Energiju dobivamo kroz hranjive tvari iz hrane koju jedemo, a kada ne jedemo redovno i preskačemo obroke, ta energija se iscrpi, a mi se osjećamo letargično. Bilo bi najbolje jesti male obroke tokom cijelog dana. Zdravu hranu poput voća, povrća, orašastih plodova, sjemenki, cjelovitih žitarica… Na taj način će razina energije u tijelu ostati visoka.

Gledate u mobitel ili računar prije spavanja

Gledanje u ekrane prije odlaska u krevet može poremetiti ravnotežu u proizvodni melatonina, hormona zaduženog za dobar san koji se također proizvodi u pinealnoj žlijezdi. Ovaj hormon zovu i – hormonom spavanja. On upravlja našim biološkim satom, a pojačano se luči navečer i tokom noći. Dolaskom jutra, proizvodnja melatonina se smanjuje i mi se budimo.

Jedete puno masne hrane

Istraživanja su pokazala da konzumiranje hrane bogate masnoćama može dovesti do dnevne pospanosti i problema s koncentracijom. S druge strane, hrana bogata ugljikohidratima ima skroz suprotan učinak. Kod ugljikohidrata treba paziti i birati one zdrave poput voća, smeđe ili divlje riže, slatkog krumpira… Također, da bismo bili puni energije, trebali bi izbjegavati hranu pripremljenu u dubokom ulju, prženu hranu… Masti su važan dio naše prehrane, no bolje je birati one zdravije varijante, na primjer, masnoću iz avokada, orašastih plodova i sjemenki. 

Pijete alkohol prije spavanja

Mnogi ljudi vjeruju kako će ima čašica, dvije vina prije spavanja pomoći da bolje zaspu. Istina, od alkohola se brže utone u san, ali on povećava razinu inzulina, a to dovodi do nekvalitetnog i nemirnog spavanja tokom noći. Istraživači sa Sveučilišta Brown otkrili su kako ispijanje alkoholnih pića u večernjim satima stimulira tijelo i um mnogo više nego u neko drugo doba dana. Zato, ako volite popiti koju čašicu, neka to bude ranije tijekom dana, nikako ne u večernjim satima neposredno pred odlazak u krevet. (24sata.hr)