Potiče detoks jetre i rad probavnog sistema, a za brojne benefite u prehranu se preporučuje uvrstiti pola kašičice na dan. Djelovanje sastojka kurkumina povezuje se s prevencijom raka

Kurkuma je koncentrirani izvor fitonutrijenta kurkumina, koji je zaslužan za njena snažna protuupalna svojstva. Također je koncentrirani izvor prehrambenih vlakana, vitamina B6 i kalija, koji su zdravi za srce, željeza, koje proizvodi energiju, te mangana koji uklanja slobodne radikale. Zahvaljujući svom aktivnom sastojku kurkuminu koji ima snažno antiseptičko i antibakterijsko djelovanje, već se u historiji koristila za poboljšanje probave, kod infekcija, prehlada, bronhitisa, astme i rana.

Protiv menstrualnih grčeva

U istočnjačkoj kulturi koristi od davnina za ublažavanje probavnih tegoba i bolnih menstrualnih ciklusa. Potiče rad probavnog sistema i izgaranje masti. Studije pokazuju da upotreba kurkume znatno olakšava tegobe oboljelima od upalnih bolesti crijeva poput Chronove bolesti, blagotvorno djeluje na smanjenje bolova i upala kod oboljelih od reumatoidnog artritisa, a djelovanje kurkumina čak se povezuje s prevencijom raka i smanjenjem daljnjeg rasta već nastalog tumora.

Sadrži snažne antioksidanse

Kurkumin i ostale aktivne supstancije u kurkumi djeluju kao snažni antioksidansi i tako smanjuju upalne procese uzrokovane nakupljanjem slobodnih radikala, koji oštećuju organizam. Istraživanja pokazuju i da kurkumin može usporiti razvijanje multiple skleroze, kao i da pospješuje detoks jetre.
Zahvaljujući tome što sadrži  kurkumin sa snažnim protuupalnim djelovanjem, preporučuje se i kod hroničnih oboljenja kostiju i reumatoidnog artritisa. Studije su pokazale da kurkuma smanjuje jutarnju ukočenost i oticanje zglobova te zaustavlja djelovanje enzima odgovornog za stvaranje molekula koji uzrokuju upalne procese. Za razliku od klasičnih lijekova za upalu – kortikosteroida, koji mogu uzrokovati teške nuspojave, kurkuma je odlična prirodna zamjena bez teških nuspojava.

Uvrštavanje u prehranu

Za brojne zdravstvene dobrobiti dovoljno je uvrstiti pola do jedne kašičice kurkume na dan u prehranu. Količina od pola kašučice kurkume je dovoljna za pripremu kompletnih obroka, dok u čaj ili smoothie možete ubaciti prstohvat tog začina. Ipak, trudnice i dojilje, kao i ljudi koji pate od zgrušavanja krvi, žučnih kamenaca ili dijabetesa, trebaju posavjetovati sa svojim doktorom prije uzimanja kurkume.

Svestrana: ide u rižot, juhe…

Odlično se slaže s rižom i povrćem, a možete je dodati i smoothiejima, juhama te čajevima i napicima od cijeđenog voća, pa čak i desertima.