Prije četiri godine u Parizu osnovala je vlastiti modni brend, cipele i torbe GD (Gordana Dimitrijević), te otvorila svoju poslovnicu. Ni veliki broj poznatih brendova, koji su aktuelni u ovom gradu unatrag 50 godina, nisu je omeli i zastrašili. Krupnim koracima gazila je naprijed, kako bi njeni snovi postali stvarnost

 Piše: Indira Delić

Foto: Edvin Kalić

U najromantičnijem gradu na svijetu, onom na rijeci Seni, rođena Sarajka Gordana Dimitrijević stvara čaroliju. Ova dama prije nekoliko godina ostvarila je san iz djetinjstva, te postala dizajnerica cipela, kojima niko ne može odoljeti.

Prije četiri godine u Parizu osnovala je vlastiti modni brend, cipele i torbe GD (Gordana Dimitrijević), te otvorila svoju poslovnicu. Ni veliki broj poznatih brendova, koji su aktuelni u ovom gradu unatrag 50 godina, nisu je omeli i zastrašili. Krupnim koracima gazila je naprijed, kako bi njeni snovi postali stvarnost. I, uspjela je. Danas, njene cipelice krase police mnogih pripadnica ljepšeg spola, koje svaki put s nestrpljenjem očekuju novi par iz radionice ove maštovite dame.

 Vjetar u leđa

Njene sjajne cipele u svim bojama, osim u glavnom gradu Francuske, možete pronaći i u našoj prijestolnici.

– Ljubav prema cipelama počela je davno, još u ranom djetinjstvu. Kada sam bila mala najdraža igra bila mi je “farbanje cipela” i to u neku ludu boju, što je izluđivalo moju mamu. Omiljena boja bila mi je ona srebrena tečnost za bojenje peći na drva (smijeh).

Grad svjetlosti smatra najinspirativnijim za sve vrste kreacija, a na pitanje je li joj bilo teško plasirati svoj brend unutar ovakve modne metropole, gdje je okružena imenima poput Louboutina, Blahnika, Chanela, Balenciage, Dimitrijević kaže:

– Nisam nikada razmišljala o drugim brendovima cipela kada sam odlučila da kreiram svoj. Ovi, koje vi spominjete, su “buldožeri”. To su brendovi koji su tu duže od 50 godina, najmlađi je Louboutin, koji je 25 godina na tržištu.

Kada je iz naše prijestolnice otišla u Pariz odlučila je upisati školu dizajna, te postati modna kreatorica. Želja za ostvarenjem snova bila je velika. Nije je pokolebalo ni neznanje francuskog jezika, ni činjenica da nikada nije crtala. Njena želja za učenjem bila je ogromna. Sve vrijeme, kako kaže, u dubini duše znala je da će na koncu postati dizajnerica. Odmah po dolasku raspitala se za škole modnog dizajna, a kada je pronašla odgovarajuću, naišla je i na podršku direktorice, koja joj je rekla: “Iako ne znate da crtate i nemate pojma o modi, vidim da ćete biti uspješna stilistica”. Njene riječi su se obistinile. Nakon 15 godina direktorica, koja je bila susretljiva, te koja joj je svojom rečenicom “dala vjetar u leđa”, na otvorenju Gordanine poslovnice u Parizu, kazala je: “Bila sam sigurna u tebe, a i u sebe”.

Dimitrijević se prisjetila i svoje prve sandale…

To je bila jedna sandala koju sam sama napravila za izložbu kuće Salvatore Feragammo, a prvi model koji je proizveden je, također, večernja sandala strpi resicama od prevrnute kože i Swarovski kristala. Naime, Salvatore Ferragamo tada je organizirao takmičenje za studente mode. Trebalo je kreirati jednu cipelu, ali je i napraviti. Ja, naravno, nisam mogla platiti da mi je napravi neki atelier u Parizu i nekako sam sama “sklopila” jednu sandalu, jer mi je to bilo najlakše da napravim sama. Poslala sam je na takmičenje i nakon mjesec-dva dobila sam poziv iz Feragamma da dođem na razgovor za posao – prisjetila se Gordana, a iako nije počela raditi za njih, iz administrativnih razloga, ipak je tada shvatila da su cipele upravo ono što želi kreirati u budućnosti.

Dječiji san postao je stvarnost, a nekadašnje farbanje cipelica, srebrenom bojom za farbanje peći, naslutilo je revolucionarnu modnu priču, kako u Parizu, tako i kod nas. Njene inovativne cipele postale su apsolutni hit, a svakim novim parom zadaje domaći zadatak mnogim brendovima. Svaki par ima svoju priču, a u svom asortimanu, ova umjetnica, posjeduje modele za mnoge prilike. Posao koji radi neizmjerno voli, a upravo to smatra najvećim poslovnim uspjehom.

No, ovo nije jedini Gordanin talent. Uživa i u kreiranju tašni, kojima su žene fascinirane. U početku je željela kreirati samo za sebe, a kada su njen dizajn vidjele žene koje je okružuju, sve su htjele da ih u svom asortimanu imaju.

Zaljubljena u Pariz

Modni kritičari njene cipele ocijenili su visokim ocjenama, a na pitanje koje cipele, pod markom GD, bi poslovna žena trebala imati u svom ormaru, dizajnerica kaže.

Pa, trebala bi ih imati sve (smijeh). Zavisi od posla kojim se bavi, ali moj cilj je da svaka žena može naći u mojim kolekcijama modele za sve prilike.

Gordana navodi da dame zarad štikli nikada ne bi smjele trpjeti bol. Zato u svojim kolekcijama udobnost štikle stavlja na prvo mjesto.

 – Definitivno je udobnost ono čemu pridajem maksimalnu pažnju. Lično probam svaki model prije nego što ode u proizvodnju, da bih bila sigurna u udobnost.  Nekada su štikle kreirali uglavnom muškarci, koji imaju nerealnu viziju žene. Srećom, danas ima sve više kreatorki, koje su došle na vodeća mjesta u modnim kućama i koje razmišljaju o načinu života modernih žena.

Gordana i sama nosi cipele koje kreira, no kazala nam je da postoji jedan brend kojem bi ukazala svoje povjerenje, te ih nosila.

– Volim obuću koja ima “jak” dizajn , “Miu-Miu” bio je brend koji sam najviše kupovala. U zadnjih pet godina nisam kupila nijedan par cipela, ali bih i dalje nosila “Miu-Miu”.

Osim poslovnice u Parizu i dame u Sarajevu imaju priliku kupiti cipelice s imenom ove vrsne umjetnice. Za sada ne razmišlja o proširenju svog koncepta i u ostale gradove, no zahvaljujući online distribuciji njene cipele možete dobiti širom svijeta, zahvaljujući online prodaji.

– Moje kreacije nose žene širom svijeta zahvaljujući mojoj online prodaji, a i distribuciji u multibrend radnjama širom svijeta. Žene,”obične”, kao vi i ja,  su moja klijentela – kazala je Gordana i dodala da bi svoje cipele voljela vidjeti i na poznatim damama.

– Voljela bih vidjeti svoje cipele na Taylor Tomasi Hill i Michelle Obami.

Dimitrijević u svoj rodni grad dolazi pretežno ljeti, a ljepotama francuske prijestolnice je fascinirana.

– Život u Parizu je čaroban. Čak i nakon 20 godina, koliko već živim ovdje, oduševljavam se kao malo dijete kada vidim Ajfelov toranj da svjetluca. A, što se tiče Sarajeva, prilično sam nostalgična za ono vrijeme prije rata. Nedostaje mi to Sarajevo. Nedostaje mi moja familija. Mama, sestra, brat… Prijatelji, koje nažalost viđam malo, jer ne dolazim često, ali srećom tehnologija čini da smo u svakodnevnom kontaktu.

U narednom periodu Gordana nam priprema brojna iznenađenja, a iako smo bili uporni u namjeri da saznamo šta se to “kuha” u kreativnoj radionici ove dame, ostali smo uskraćeni za odgovor. Poručila nam je da budemo strpljivi, te da će nam u skorije vrijeme prezentirati svoje nove poduzetničke korake i da će nas obradovati novim modelima cipela u svojim poslovnicama.

Vintage look i salonke su must have!

Dimitrijević ističe da se ove sezone vraćamo u ‘80-e i ‘70-e godine.

– Definitivno, Vintage looks. Baš onakve kakve smo nosile ‘80-ih i ‘70-ih godina.  Visoke linije salonki su must have ove sezone.

Nema mjesta za sve

Prije nego što je osnovala vlastiti brend, Gordana je kreirala i za druge modne brendove. Kaže da je od njih naučila mnogo štošta. Prvenstveno da se samo ogromnim radom može nešto naučiti.

– Iz modnih škola izlaze stotine novih dizajnera svake godine i mnogo njih misli da je svijet njihov ako imaju talent za crtanje i kreiranje. Danas je posao dizajnera drugačiji nego prije 30-40 godina. Modna industrija ogroman je biznis i nema mjesta za sve. Dizajneri danas moraju znati praviti modele koji će se prodavati. Ako se u ‘80-im i ‘90-im toleriralo da je bitan show, danas to više ne prolazi.