Čak i ako niste “tjeskobna osoba”, stalan nagon mračnog razmišljanja, kojima ste bili izloženi tokom 2017. godine, mogli bi učiniti da se nastavite osjećati nelagodno. Dobra vijest je ta da će 2018. godina, prema riječima astrologa biti bolja godina za svakoga….

Ako ste u potrazi za načinima koji će vas činiti manje zabrinutima u Novoj godini postoje neki načini koje možete prihvatiti kako bi vaše trenutno, turbulentne misli bile pozitivan dio vašeg života. Mnogi znaju osjetiti blagu tjeskobu u svakodnevnim situacijama poput odlaska u trgovinu, ili društvenih situacija u kojima ne znaju što će se dogoditi. Ako niste oprezni i dovoljno stabilni, zabrinutost i pesimizam mogu potpuno preuzeti vaš život. Anksioznost se može pogoršati kada se suočite s prekomjernim stresom, iznenadnim promjenama, porodičnim i osobnim problemima, mentalnom ili fizičkom traumom ili gubitkom voljene osobe. Ako ste umorni od tjeskobe koja vas preuzima i kontrolira vam život, evo nekoliko načina pomoću kojih ćete vratiti ljepšu stranu svoga života i biti zadovoljni.

Meditacija

Blagotvorni učinci meditacije uključuju smanjenu potrošnju kisika, smiruju disanje i reguliraju krvni pritisak. Utječu i na dugoročne promjene aktivnosti mozga koje će rezultirati povećanom smirenošću. Meditacija ima podršku nauke tako da ne morate brinuti, stvarno nemate šta izgubiti pokušavajući.

Usredotočite se na sadašnjost

Mnogo anksioznosti uzrokovat će pojavu zabrinutosti zbog apstraktnih stvari koje se mogu ili ne mogu dogoditi u budućnosti. Važno je da ostanete pribrani, da u danu uzmete jedan sat, ili čak jednu minutu i zapitate se “Šta se događa upravo sada? Jesam li sigurna? Postoji li nešto što trebam učiniti sada?”

Promijenite način razmišljanja

Kada ste usred napada anksioznosti ili panike, možete se osjećati doslovce kao da umirete. Stručnjaci tvrde da je u tom trenutku najvažnije pomisliti da ono što osjećate nije stvarno. Bilo bi sjajno da u tom trenutku uzmete predah i stvorite svoj osobni prostor kako biste porazgovarali sa sobom o tome šta se zapravo događa. Tu bi vam meditacija mogla mnogo pomoći. Na taj ćete način preuzeti moć nad sobom i vrlo brzo će vam biti bolje.

Prakticirajte tehnike vizualizacije

Osobe koje su bile podvrgnute hipnozi zbog migrene uzrokovane anksioznošću stručnjaci su zamolili da vizualiziraju vrijeme i mjesto kada i gdje su osjetili nula stresa i tjeskobe. Tada su ih zamolili da ih u svakom trenutku drže u glavi. Naime, predložili su im da u mislima posjete svoje mjesto bez stresa kada god počnu osjećati tjeskobu, jer će im to pomoći. Psiholozi savjetuju da emocije dodijelite svemu što vas okružuje te da tako počnete uživati u svemu što vam život pruža. A u trenutku kada vam je teško, prizovite drage slike u misli i na taj se način udaljite iz nelagode kojoj ste izloženi.

Prihvatite da ste anksiozni

Prihvaćanja su gotovo uvijek teška i kritična. Pogotovo u trenutku kada moramo prihvatiti nešto što nam baš i nije kul i na što baš nismo ponosni. Unatoč tome, imajte na umu da pokušaj odbijanja i ne suočavanje s problemom, vrlo često pogoršavaju to stanje i produžavaju agoniju koja će nakon nekog vremena postati nepodnošljiva.

Zapišite stvari zbog kojih ste anksiozni

Jedan od načina da se riješite stvari koje vas muče jeste da ih uklonite iz glave i primjerice, stavite ih na papir. Aktivno pisanje o teškim emocijama koje imate u svom životu ili u određenoj situaciji, može biti vrlo učinkovito. Odredite si vrijeme u danu kada ćete sjesti i napisati kako se osjećate. Tako ćete otpustiti teške stvari koje vas opterećuju.

Neka vam briga o vama samima bude na prvom mjestu

Nemojte sebi dopustiti da to morate naučiti na teži način. Ako pretjerujete i nemate vremena za ispravnu brigu o sebi, sve vas to može izbaciti iz kontroliranih životnih tračnica. Naprosto, morate imati vremena i dovoljno se naspavati, dobro jesti, i stvoriti sebi neki prostor za opuštanje koji će vam pomoći vratiti volju, ali i snagu. Ako spavate manje od šest sati noću, vjerojatno bi to mogao biti glavni uzrok tjeskobe. I istina, tjeskoba može otežati spavanje, ali ako postoji način da dođete do osam sati sna u jednoj noći, trebali biste primijetiti razliku u raspoloženju kada ga usporedite s onim danima kada ne spavate dovoljno.

Pokrenite se

Ako se počnete osjećati tjeskobno, ustanite i idite na šetnju. Premještanje tijela može vam pomoći da umirite um. Vježba je također fantastična za liječenje anksioznosti i rješavanje fizičke napetosti koja je nastala uslijed velikih briga. Ne morate se odmah prebaciti i usvojiti novu fitness rutinu, ali mogli biste početi s nečim jednostavnijim, primjerice plesnim koracima i koreografijom od 30-ak sekundi koja će biti dovoljna da zaustavi nadolazeći val anksioznosti.

Smijte se

Naravno da se ne možete mnogo smijati kada se osjećate tjeskobno, ali ako se obvežete da ćete se smijati više, čak i kada se ne osjećate baš najbolje, mogli biste smanjiti osjećaj tjeskobe. Jedan od načina da to učinite je kroz smijeh jogu. Temeljna pretpostavka je da se vaše tijelo može i zna smijati, bez obzira na to, što vaš um ima za reći. A smijeh joga također koristi tradicionalne tehnike disanja, a disanje, sa smijehom, pomaže vašem umu i tijelu da ostanu u ovom trenutku, i to sretni i zadovoljni.

(fashion. hr)