Često čujemo da je masnoća pohranjena energija. Nije riječ o nikakvom zlu. To je jednostavno tako. Ona je prisutna u našem tijelu sada i uvijek će biti. I dok neki od nas, hranu koju unesu u organizam odmah potroše, neki drugi s tim imaju većih problema i treba im više vremena i truda da se riješe neželjenih kilograma. U svemu je tome pomalo kriva genetika, ali mnogo, mi sami…

Tjelesna masnoća svojevrsno je gorivo koje koristimo kako bismo mogli funkcionirati. Razmislite o ljudskom tijelu kao o organskom stroju koji proizvodi energiju, skladištu hranu koju konzumiramo, a kada se pojavi nestašica, uranja u rezerve, odnosno saveznici mu postaju tjelesne masnoće. Kako bismo prisilili i ubrzali procese u našim tijelima i, kako ne bismo dopustili, da „zaroni“ u rezerve, imamo dvije mogućnosti: prehrana i tjelovježba. Zapravo, bilo bi sjajno kada bismo mogli oboje. I to na način: manje jesti i više vježbati.

Dijeta

Dijeta mora biti pomno osmišljena jer će u protivnom, tijelo ostati bez potrebnih resursa i bit će prisiljeno tražiti energiju u masnim stanicama. Iako biste na ovaj način mogli zaista brzo izgubiti težinu odnosno kilograme, postoji „ALI“. Dakle, dijetama ćete šokirati organizam i cjelokupni sistem, a nepravilnim unosom hrane nećete tijelu dati energiju koja mu je potrebna kako bi funkcioniralo. I ono će vući poteze očajnika i uzimati si energiju iz svega što unesete u organizam, ali na najgori mogući način i u vrlo ćete kratkom razdoblju dobiti kilograme natrag, a možda ih i udvostručiti. Naime, tijelo tako razvija obrambeni mehanizam baš za ovakve i slične situacije kako bi se osiguralo i ne dovelo u stanje gladovanja. Dijeta će vam dati rezultate (primijetit ćete gubitak kilograma), ali oni će biti samo privremeni. Također, važno je napomenuti da ako prebrzo izgubite težinu, ni vaša koža neće imati dovoljno vremena za prilagodbu i ostat će vam neraspoređene i jako neželjene naslage ili popularni “šlaufići”.

Vježbanje

Prekomjerna tjelesna težina je nešto s čim niko od nas ne živi ni sretno ni zadovoljno. I znamo da ako želimo biti zdravi i zadovoljni sobom, moramo vježbati. Vježbanje, usput rečeno, kao vrlo zahtjevna aktivnost prisiljava vaše tijelo na traženje svojih pohranjenih rezervi energije. No, za razliku od dijeta, ne samo da vam pomaže da ispraznite rezerve masnih stanica, nego vam pomaže da izgradite mišiće. I koliko god se mnogima još uvijek čini jednostavnije odlučiti se i ići na dijetu i tako izgubiti višak kilograma, stručnjaci su procijenili da je vježba, iako je naporniji i zahtjevniji, ipak optimalan i mnogo učinkovitiji način. I nemojte odmah, kada vam se broj na vagi ne svidi, odustati. Ustrajte i budite uporni.

Dobitna kombinacija

Dok vježbate nerijetko se može pojaviti lažan osjećaj sigurnosti. Vrlo često ljudi misle da kada, i ako vježbaju mogu jesti sve što im dođe pod ruku. Ipak, to baš i nije tako. Zato i čujete vrlo često, u životima savjesnih osoba koje njeguju fizički aktivan život, dvije riječi – cheat day. Naime, upravo taj dan im (kada smiju jesti SVE) pomaže da izdrže ostale dane u tjednu kada su disciplinirani i drže se režima. I svakako biste trebali omjer vježbanja i pomno odabranu hranu staviti u ravnotežu. Tjelovježba samo pojačava proces sagorijevanja masnih naslaga, ali to ne znači da se ne morate potruditi smanjiti raspoložive resurse u tijelu i unositi u organizam sve i svašta. Upravo zbog toga i jesu dijeta i vježbanje dobitna kombinacija za dobru formu. Budimo realni, ne možemo samo prestati jesti i misliti da će se stvari same od sebe popraviti. Neće. I imajte na umu, ni ova vam kombinacija baš nije nekakav jackpot odnosno i ovdje se morate sami potruditi kako biste nakon nekog vremena vidjeli napredak. Polaganim promjenama vaših navika, emocionalnom stabilnošću i spremnošću na odricanja i disciplinu, osjećat ćete se bolje.

Mišići protiv masnih stanica

Mišić je vrlo zahtjevan i traži mnogo resursa. Što više mišića imate, to ćete više energije koristiti u svojoj svakodnevici, u običnim radnjama primjerice pri odlasku na posao i trostruko više tokom vježbanja. Kada nemate mišićnu strukturu, vaše tijelo ne treba mnogo. Nemojte se plašiti ako vam se dnevni unos kalorija poveća kada postanete fizički aktivniji. To je zato što vaše tijelo odjednom ima veće potrebe za opskrbu energijom. I prema mišićima morate biti pažljivi, jer ako ih ne njegujete, izgubit ćete ih (kao i sve u životu, zar ne?!). I ne zaboravite, vaše tijelo ima oblik koji odgovara vašem životnom stilu. Kada promijenite svoj životni stil, promijenit ćete i izgled svog tijela, trajno.

(fashion hr.)