Dobro obrazovanje i inteligencija važni su, ali apsolutno nedovoljni da biste se izdigli iznad ostalih i u potpunosti iskoristili svoje potencijale

Testovi inteligencije koriste se kao pokazatelj sposobnosti logičkog rasuđivanja i tehničke inteligencije. Ali, istraživanja pokazuju da je apsolutno nedovoljna za profesionalni uspjeh. Umjesto da se fokusirate samo na vaš IQ, potrebno je da investirate u vašu EQ (emotivnu inteligenciju), MQ (moralnu inteligenciju) i BQ (telesnu inteligenciju). Ovi koncepti mogu izgledati neuhvatljivi i teški da se izmjere, ali su daleko značajniji od IQ.

EMOTIVNA INTELIGENCIJA

EQ je najpoznatija od ove tri i ukratko kod nje je u pitanju sljedeće: biti svjestan sopstvenih osjećanja i osjećanja drugih, regulisanje tih osjećanja kod sebe i drugih, ispoljavanje emocija koje su odgovarajuće za situaciju, samo-motivacija, i razvijanje veza sa ljudima. Savjeti za unaprijeđenje: Prvo, postanite svjesni svog unutrašnjeg dijaloga. Od pomaći je ako vodite dnevnik o tome koje vam misli prolaze kroz glavu tokom dana. Stres može biti veliki ubica emocionalne inteligencije, tako da isto tako treba da razvijete zdrave tehnike koje mogu da efektivno i brzo redukuju stres u nestabilnoj situaciji.

MORALNA INTELIGENCIJA

MQ direktno prati EQ, jer se bavi vašim integritetom, i osjećajem za odgovornost, suosjećajnost i opraštanje. Način na koji se ponašate prema sebi je način na koji će se i drugi ponašati prema vama. Preuzimanje obaveza, zadržavanje svog intergiteta i iskrenost su krucijalni za moralnu inteligenciju. Savjeti za unaprijeđenje: Pravite manje izgovora i preuzmite odgovornost za svoja djela. Izbjegavajte male bijele laži. Pokažite suosjećanje i poštovanje u komunikaciji sa drugima. Vježbajte prihvatanje i pokažite toleranciju za mane dugih ljudi. Opraštanje se ne odnosi samo na to kako se odnosimo prema drugima, već i kako se odnosimo i osjećamo prema sebi samima.

TJELESNA INTELIGENCIJA

Na kraju, tu je i BQ ili tjelesna inteligencija, koja odražava ono što znate o svom tijelu, kako se osjećate u vezi njega i kako vodite računa o njemu. Vaše tijelo vam konstantno govori stvari. Da li slušate te signale ili ih ignorišete? Da li svakodnevno jedete hranu koja daje ili oduzima energiju? Da li se dovoljno odmarate? Da li vježbate i vodite računa o svom tijelu? Može djelovati kao da ove stvari nisu bitne za vaš rad, ali vaša tjelesna inteligencija uveliko određuje vaša osjećanja, misli, samopouzdanje, stanje uma i nivo energije. Savjeti za unaprijeđenje: Bar jednom dnevno, poslušajte poruke koje vam vaše tijelo šalje u vazi vašeg zdravlja. Dobra ishrana, redovno vežbanje i odgovarajući odmor su glavni aspekti visoke BQ. Praćenje vaše težine, vježbanje umjerenosti u alkoholu i slobodno vrijeme mogu dramatično da doprinesu funkcionisanju vašeg mozga.

(zena blic.rs)