Kada razmišljamo o damama koje će krasiti ove modne strane biramo one koje ostavljaju trag svojim modnim stilom. Poduzetnica, menadžerica i osnivačica poznatog Dječijeg sajma u Sarajevu, Maja Kojundžić, opravdava sve epitete stilski osviještene dame. Život na relaciji London – Zagreb – Sarajevo – Beograd i balansiranje između poslovnih obaveza i majčinstva nisu isprika za zapostavljanje mode kao jednog od, danas važnog segmenta, životnog stila. S direktoricom firme Cuspis razgovarali smo o inspiraciji, nadolazećoj sezoni, uniformiranosti…

Razgovarala: Dina Hadžajlić

Foto: Edvin Kalić

Majka ste prekrasne djevojčice i naša ste „najpoznatija sajamska menadžerica“. Kako balansirate posao i majčinstvo?

– Ponekad teško, ali s obzirom da se bavim organizacijom moguće da mi je malo lakše nego drugima. Vjerujem da je ključ uspjeha svake žene koja se ne želi odreći karijere na uštrb majčinstva i obrnuto, u organizaciji. Isto tako, svjedok sam da žene koje nisu bile najorganiziranije osobe na svijetu, nakon što su postale majke, postale daleko organiziranije i brže u poslu I privatno. Djeca nas nauče puno toga o nama samima i pomaknu naše granice.

Mnogi se avangardni dizajneri bore između vlastite estetike i “onoga što prodaje”. S obzirom na Vaše menadžersko iskustvo u organizaciji sajmova za djecu i žene, želimo znati kakav je Vaš stav spram te vječne borbe: kako prodati, a ostati svoj?

– To je vječna borba. Svi žele biti posebni i drugačiji, a u konačnici većina kupuje ono što vidi da neko, ko mu je uzor, posjeduje. Svi žele imati isto. Avangarda i komercijalizam možda nikad nisu bili bliže iako čimnešto postaje krajnje komercijalno više ne može biti avangardno. Ono što vidim kao najveći problem je originalnost. Modna industrija se vrti oko nekoliko svjetskih dizajnera i par modnih urednika. Sve drugo je copy paste.

Kako biste opisali svoj stil privatno?

– Sportska elegancija. Jednostavnost. Udobnost.

Kada bi Vas neko upitao za samo jedan modni savjet, šta biste mu rekli?

– Osmijeh. Ne košta ništa, a uvijek stoji najbolje.

Obavezni dio svakog outfta je?

– Ponovno osmijeh i lijep par cipela.

Komad odjeće koji bi trebali imati za nadolazeću jesenju sezonu?

– Veselim se jednostavnijim i elegantnijim krojevima koji će biti u trendu ove jeseni, jer su laki za
kombiniranje i ostaju u ormaru više sezona. Tim više što dolaze u meni dragoj smaragdno zelenoj i crvenoj
boji koje i ovako rado imam u ormaru.

A od obuće nikako ne bismo trebali propustiti…

– Čini se da će jesenji hit biti Balenciagin model čizmica – čarapa koji se može naći u kolekcijama gotovo
svih high street brendova, a meni su za oko zapele smaragdno zelene salonke i nekako mi se čini da ću ih teško propustiti (smijeh).

Postoji li nešto što je za vas NIKAD a nešto UVIJEK kada je odijevanje u pitanju?

– Nikad čista sintetika, a uvijek prirodni materijali.

Postoji li neka stvar ili odjevna kombinacija koju apsolutno nikada ne biste obukli?

– Nikad bih rekla samo onome u čemu se ne bih osjećala dobro u tom trenutku.

Nabrojite nam pet komada odjeće ili modnih dodataka koji čine okosnicu Vaše garderobe… U čemu najčešće provodite radni dan i šta birate za večernje izlaske?

– Volim haljine i bar jedna je uvijek u mom koferu ma gdje da idem. Kada nemam inspiraciju onda sam u trapericama tim više što su praktične za duga putovanja na kojima sam često, a uz njih tenisice ili salonke ovisno da li vozim, letim, trčim po sajamskoj dvorani ili idem na sastanak koji zahtijeva poslovni dress code. Volim torbice tako da uz cipele i haljine one zauzimaju dobar dio mog ormara. Izdvojila bih još baloner koji je praktičan za londonsko vrijeme, a pri tome uvijek u modi i sakoe. I šesti, neizostavni, crveni ruž.

Postoji li osoba u kojoj za svoj stil pronalazite inspiraciju?

– Iskreno i ne baš. Možda dok sam bila u dvadesetim, ali danas više ne. S obzirom da živimo u vrijeme Instagrama, inspiracije za odijevanje ne može nedostajati, ali ona nije vezana za određenu osobu. Ulaskom u tridesete shvatila sam da mi je najvažnije da se osjećam dobro u onome što nosim.

Jeste li pravo žensko kada je u pitanju shopping? Vratite li se iz takozvane planske kupovine s hrpom nepotrebnih krpica? Patite li od sindroma ‘nemam ništa za obući’, iako Vam ormar „puca po šavovima“?

– Vjerujem da je „nemam što obući“ dio ženske prirode i to jednostavno treba prihvatiti. Sve se češće iz planske kupovine vraćam s hrpom „klasičnih“ komada koje nikako nisam mogla propustiti, a posebno još ako su bile na sniženju. Sigurna sam da to dolazi s godinama i iskustvom što ne, nikako
ne znači da starim (smijeh).

Na fotografjama Vas uvijek vidimo maksimalno dotjeranu. Otkrijte nam koliko Vam vremena zaista treba da se spremite i od kojih komada uglavnom krećete kada planirate odjevnu kombinaciju?

– Hvala na komplimentu. Vjerovali ili ne, vrlo često se šminkam u autu, toliko često da mi je postao pravi luksuz kada imam sat vremena za šminkanje i odabir onoga što ću obući. Što se tiče odabira odjeće, to diktira vrijeme i prilika. Sve češće to ostavljam za zadnji tren i sve češće ispadne bolje nego kad planiram. Sada kad mislim o tome, kako sam veći dio godine u Londonu, vremenske prilike ili neprilike su presudile da uglavnom krećem od obuće.

Kako gledate na sve veću „uniformiranost“ kad je street moda u pitanju? Da li ima još originalnosti ili svi jurimo za poznatim modnim markama?

– Originalnosti ima. Uvijek. Pitanje je samo koliko. Globalizacija je doprinijela tome da nam se nameće što da želimo. Hoćemo li biti robovi toga ili samo koketirati s trendovima i tako graditi svoj stil na nama je.

Kada su naši brendovi u pitanju, uvijek biste preporučili…

– Teško pitanje. Imam puno mladih dizajnera koji obećavaju, ali još ih se ne može nazvati brendom. Brend se gradi godinama, traži vrijeme, zahtijeva veliki trud, ulaganje, odricanje, razne vještine i resurse. U regiji ima nekoliko dizajnera koji su tome uspjeli na čemu im čestitam i želim još više kreativnosti i originalnosti.
Koji savjet imate za naše čitateljke, kada je o oblačenju i stiliziranju riječ?

– Ne znam da li sam prava osoba za dati savjet o odijevanju, ali ono što uvijek primijetim na drugima je osmijeh i energija kojom druga strana zrači. Odjeća nema puno veze s tim. Ali kako pričamo o odjeći kada nemam inspiraciju uvijek je tu mala crna haljina, crveni ruž i lijep par klasičnih salonki ili traperice, bijela košulja i ponovno štikle. Naravno njegovana kosa, koža i nokti se podrazumijevaju.