Vlasnica srbijanskog kozmetičkog branda „Aura“ je dama koja se usudila potpuno promijeniti profesiju za koju se obrazovala, te početi nešto o čemu baš ništa nije znala. Ljubav i upornost da napravi prepoznatljiv make-up brend, te da svom timu omogući najbolje uvjete za rad, ali i redovne plaće, bili su njena najveća motivacija. Danas je jedna od najuspješnijih poduzetnica u susjednoj nam zemlji, ali i u Regionu. Za naš magazin, Mila je ispričala svoju priču

Kroz mnoge priče napisane o uspješnim poslovnim ženama provlači se tek nekoliko niti koja ih čvrsto spaja.

Nijedna od njih nikada neće reći kako im je posao obaveza i na prvo mjesto uvijek će staviti čistu ljubav prema onome što rade. Drugo mjesto podjednako dijele upornost i hrabrost. Upornost da prebrode sve nedaće koje im se nađu na putu i istraju u svom naumu, a hrabrost da se otisnu u polja u kojima baš nikada nisu djelovale.

Upravo tako je počela priča i naše sagovornice iz susjedstva, Mile Litvinjenko, vlasnice prvog regionalnog dekorativnog kozmetičkog brenda „AURA“, kada je 1997. godine krenula u probnu proizvodnju kozmetike.

Činjenica da baš ništa nije znala o načinu proizvodnje, nabavci sirovina, niti ekonomiji, nije je spriječila da zapostavi zvanje diplomiranog filologa (bila je zaposlena kao prevodilac op.a)  i okrene se novom, nepoznatom izazovu.

Godinama poslije, Mila je jedna od najuspješnijih poslovnih žena u Srbiji, ali i regionu, a kozmetika „AURA“ prodaje se u nekoliko zemalja svijeta. S razlogom, Mila je i naša inspiracija…

Prije nego počnemo razgovarati o Vašoj uspješnoj poslovnoj priči kažite nam nešto o Vašem porijeklu. Vaše prezime zvuči ruski?

– Moje prezime je ukrajinsko. Moj deda, Andrej Litvinjenko je kao Belogardejac, koji je bio uz Romanove, prebjegao tokom revolucije u tadašnju Kraljevinu Srbiju.

Kada bismo od Vas tražili da nam u nekoliko riječi opišete svoj karakter, šta bismo o Vama naučili?

– Naučili biste da sam istrajna, uporna, energična, emotivna.

 AURA je definitivno najuspješniji dekorativni kozmetički brend u Srbiji. U kojem trenutku svog života ste shvatili da želite stvarati kozmetiku?

– Do svoje 28. godine radila sam u struci za koju sam se školovala. Diplomirala sam na Filološkom fakultetu, na Odsjeku romanistike, te stekla zvanje profesora francuskog i španskog jezika. Kao profesor sam radila veoma kratko i to s odraslima. Bilo mi je interesantno da ljudi koji nisu znali nijednu riječ na francuskom, za tri mjeseca progovore jezik i da mogu da se snađu na bilo kojem francuskom govornom području. Duže sam radila kao simultani prevodilac za Ujedinjene nacije i prevodila sam neka književna djela i tehničke tekstove. Svi ti poslovi nosili su u sebi dozu kreativnosti, ali očigledno ne u onolikoj mjeri koja je meni bila potrebna. Posao je, imam utisak, pronašao mene. Prepoznali samo se. Kao prevodilac sam se našla na Cosmoprofu, najvećem sajmu kozmetike u svijetu u Bolonji. Stjecajem okolnosti bila sam u halama gdje su bile izložene mašine i ambalaža za kozmetiku. Od tog momenta počela sam da razmišljam o kozmetici (veoma malo sam znala), počela sam da se raspitujem. Od tog sajma do početka Aurine proizvodnje prošlo je malo više od godinu dana.

 Iskreno, jeste li se plašili da se upustite u nešto sasvim novo? Šta je, pri tome, bila Vaša konstantna motivacija?

– Iskreno, straha nije bilo. Kada nešto odlučim veoma sam uporna i disciplinirana. U glavi mi je stalno bio početni kredit i kako moram da opravdam povjerenje i da ga vratim.

Mnoge žene imaju ideju, ali zbog raznih razloga odustaju od realizacije. Npr., Vi ste studirali strane jezike, ali ste otišli u sasvim drugom smjeru i uspjeli ste…

– U pravu ste, mnoge žene imaju ideje, ali možda nisu spremne da joj se posvete u potpunosti. Strahuju da li će imati podršku, hoće li u isto vrijeme moći biti žene i majke.

 Birate li uvijek teži put?

– Oduvijek volim izazove i da, uvijek biram put kojim se rjeđe ide.

 U baš svakom intervjuu spominjete svoje uposlenike, ko je kome veći vjetar u leđa, oni Vama ili Vi njima?

– Mislim da je to obostrano. Uvijek kažem da su oni pored mene, ispred mene, iza mene. Sama činjenica da u Auri radi već druga generacija, imamo više od 20 djece zaposlenih, bračnih parova, svekrva, snaha…Aura je moja familija i ako u njoj ne radi niko ko je u krvnoj vezi sa mnom.

 Aura je brend koji danas nimalo ne zaostaje za svjetskim make-up trendovima. No, koliko se bilo teško nametnuti na tržištu i steći povjerenje klijenata?

– Bilo je potrebno vrijeme i strpljenje. Vjerovala sam od početka da, kada žena proba bilo koji od naših proizvoda, da će postati naš vjerni kupac. Kvalitetan proizvod i njegov potrošač su na početku i na kraju svega što radimo.Trudili smo se da budemo, kao i danas, svoji, drugačiji i da svaki put iznenadimo krajnjeg kupca kad stane ispred našeg stalka. „Iznenadi se svaki put“ je spontano postao naš moto. Ako nudite kvalitetan proizvod, vodite računa o dizajnu i ambalaži, pratite svjetske trendove i osluškujete potrebe žene ili čak nastojite da ih predvidite i nema razloga da ne uspijete. Teško je bilo uvjeriti da je i domaća firma sposobna da napravi podjednako kvalitetan proizvod kao svjetski brendovi. Neprekidno sam pozivala naše kupce, a to i danas radim, da vide fabriku i uslove u kojima se proizvodi naša kozmetika. Fabrika parira svjetskim fabrikama.

 U kojem trenutku poslovanja ste shvatili da ste uspjeli, da ste ostvarili svoj san?

– Ja i dalje sanjam i imam toliko toga što želim da ostvarim. Svaki put kada posmatram ženu koja kupuje naš proizvod ja sam neizmjerno sretna. O uspjehu nisam razmišljala. Bilo mi je najbitnije da sve obaveze budu izmirene na vrijeme. Kada su počeli da me pozivaju na fakultete da održim predavanje studentima, na razne biznis forume, kada su krenule razne nagrade (intenzivno zadnje tri-četiri godine), bilo mi je drago što su ljudi prepoznali naš kvalitet. Prije svega mi je bilo drago zbog mojih „aurijanaca“. Vidjeli su kako se naš zajednički trud i upornost isplatila.

Koliko Vam je, tokom čitavog procesa, bila bitna ženska nezavisnost?

Nezavisnost, kako moja lična, tako i čitave Aure, bila mi je bitna od samog početka. Smatram da svaka žena treba da ima neku aktivnost koja će joj pružati duhovnu i materijalnu satisfakciju.

 Kakav je osjećaj kad se ujutro probudite i spoznate da ste sami napravili nešto veliko, da ste osnovali kozmetičko carstvo?

Iskreno, s takvim mislima se nikada nisam probudila. Po prirodi malo spavam, samo tri ili četiri sata i čim ustanem, krenem s realizacijom ideja koje su se preko večeri ili noći javile.

 Jeste li ikada na vlastitoj koži osjetili da je žena ženi vuk?

– Nažalost jesam. To nije utjecalo na mene da se promijenim. Uvijek sam spremna da podržim drugu ženu, da budem podrška i radujem se njihovim uspjesima. Smatram sebe bogatom ženom, jer poznajem puno izuzetnih žena.

Gotovo sve sagovornike to pitamo, kada počinje, a kada završava Vaš radni dan?

– Pošto se rano budim, obaveze vezane za e-mailove i telefonske pozive, završim do devet sati. Ne postoji striktno vrijeme do kada traje moj radni dan. Onoliko koliko procijenim da je potrebno.

Postoji li neki dio posla u kojem posebno uživate?

– Planiranje novih proizvoda, rad na njihovoj ambalaži, nazivima kolekcija, marketingu.

 S kim slavite sve svoje uspjehe?

– Uvijek sa svojim zaposlenima, mi smo tim i to je timski uspjeh.

 Dozvoljavate li sebi neuspjehe?

– Naravno, neuspjehe doživljavam kao odlično iskustvo, nešto što ne treba ponoviti.

 Kako izgleda Vaš život mimo posla, kako volite provoditi slobodno vrijeme?

– Osim kozmetike postoji mnogo stvari koje me interesiraju: medicina, unutrašnji dizajn,volim da čitam, bavim se mnogim sportovima,volim da budem u prirodi…

 Sudeći prema fotografijama s Vašeg FB profila, moglo bi se reći da živite glamour. Je li to zaista tako?

– Zbog prirode posla kojim se bavim često putujem. Obišla sam sve kontinente osim Australije. Umijem da spojim lijepo i korisno. Po prirodi sam esteta. Idem širom otvorenih očiju i upijam sve oko sebe. Puno toga me inspirira, budi moju pažnju. Čovjek vrijedi onoliko koliko zna, a ja  neprekidno žudim za novim saznanjima. Možda izgleda glamurozno, na tim fotografijama se ne vidi rad (niti to želim), samo bilježim lijepe momente, oni su svuda oko nas, samo ih treba vidjeti.

Na kraju, otkrijte nam kakvi su Aurini planovi za ovu godinu i da li će biti nekih novosti kada je u pitanju tržište BiH?

– Mogla bih da Vam govorim i šta će biti novo u 2018. godini. Mi smo to već isplanirali. U kozmetici, kao i u modi, morate biti spremni godinu dana unaprijed. Od kraja juna, pa do kraja 2017. godine svakog mjeseca će biti iznenađenja od Aure. Izaći će uskoro velika linija proizvoda vezanih za obrve, a najveće iznenađenje spremamo u oktobru i decembru. Neću otkriti, bit će to više nego prijatno iznenađenje. Mala make-up revolucija.

 

Kada nešto odlučim veoma sam uporna i disciplinirana. U glavi mi je stalno bio početni kredit i kako moram da opravdam povjerenje i da ga vratim

Umijem da spojim lijepo i korisno. Po prirodi sam esteta. Idem širom otvorenih očiju i upijam sve oko sebe. Puno toga me inspirira, budi moju pažnju. Čovjek vrijedi onoliko koliko zna, a ja  neprekidno žudim za novim saznanjima