Ova šarmantna Zagrepčanka, koja već duže od pet godina živi i radi u Širokom Brijegu, za sebe će, šaleći se, reći da je tek obična žena i majka, koja na poslu prodaje alkohol. No, činjenica je da je Kristina brend menadžerica za Jägermeister zaposlena u kompaniji G3 Spirits, te da ovaj brend uspješno vodi pet i po godina. Uz sve to, uspjela se ostvariti kao supruga i majka, te veoma vješto balansira između poslovnih i privatnih obaveza

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

 Foto: Edvin Kalić

Kristina će vas već na prvi pogled osvojiti svojim osmijehom i vedrim duhom. Ova šarmantna Zagrepčanka u našu je zemlju došla živjeti prije nekoliko godina, te se profesionalno ostvarila kao brend menadžerica za Jägermeister. Posljednjih pet i po godina brine se za što bolje predstavljanje ovog brenda u našoj zemlji, te u skladu s funkcijom koju obavlja, osmišljava najbolje strategije za što bolju promociju istog, zadajući glavobolju konkurenciji. A ako ste imali predrasude o ženama zaposlenim u sferi alkohola, Kristina je tu da ih razbije…

 Kako je tekao vaš profesionalni razvoj odnosno put do pozicije brend menadžera?

 – Moj profesionalni razvoj započeo je, kao i kod mnogih drugih ljudi u poslovnom svijetu, na fakultetu. Završila sam Ekonomski fakultet u Zagrebu, smjer ‘marketing’ i to me, nekako, od početka određivalo u smjeru poslova s istaknutom kreativnom i organizacijskom crtom. Za vrijeme školovanja sam radila na više studentskih poslova, a pred kraj samog studiranja sam se zaposlila  ‘u struci’, na RTL Televiziji, u odjelu poslovnog razvoja. Bilo je to sve prije velike svjetske krize, kad se mladim ljudima i studentima još nudilo dosta poslova koji su bili vezani za polje studija koji su odabrali. Na RTL-u sam se zadržala duže od tri godine, kad sam, zajedno sa svojim sadašnjim suprugom, odlučila doseliti se u BiH. Naime, rođena sam i odrasla u Zagrebu, korijene vučem iz BiH, a moji roditelji su odavno otišli u Zagreb, no ostali smo vrlo vezani za BiH i Zadar, odakle je moja majka, te sam često putovala na ovim relacijama i bespovratno se zaljubila u manja mjesta. Zagreb ima mnoge prednosti, posebice za mladog čovjeka i studenta, ali po meni, za obiteljski život je mnogo ljepše živjeti u manjoj sredini, gdje jednostavno manje vremena trošite na vrevu, a više vremena uz svoju obitelj. Po preseljenju sam se zaposlila kao marketing menadžer za pivo Bavaria, a nakon pola godine sam prešla raditi za Jägermeister, tj. u kompaniju G3 Spirits gdje sam i sada i gdje sam se zbilja pronašla. Od brenda za koji radim, koji je izazovan, zanimljiv, ali i zabavan, do kolega koji su odlično društvo i podrška, te činimo super tim, do nadređenih koji pristupaju poslu i zaposlenicima na prvenstveno ljudski način, s puno razumijevanja i znanja koje prenose na nas.

 S kojim poslovnim izazovima se kao brend menadžerica svakodnevno susrećete?

 – Hm… Zanimljivo pitanje. Moji su dani na poslu toliko raznoliki da su i izazovi isto takvi. Ovisno o situaciji, ali uvijek se borim stići odgovoriti na sve mailove, pozive, doći na događanja, evente, sastanke, upratiti sva relevantna zbivanja, nove trendove u našoj industriji i općenito, odgovoriti na izazove tržišta, strateški i operativno pristupiti ciljevima…

  A kako izgleda vaš uobičajeni radni dan?

  – Ako ste očekivali odgovor u smislu – ‘Rano ustajem kako bih uživala u tišini, popila kafu na miru, vježbala, čitala vijesti, knjige, skuhala ručak..’ – to ipak nisam ja…(smijeh).  Ustajem što kasnije i bliže radnom vremenu moguće, uz standardni jutarnji kaos: trčanje po kući, izmjenjivanje u kupaonici s mužem i kćerkom, brzinsko pravljenje doručka, traženje odjeće po ormarima, hehe! Koliko god pokušavala to promijeniti, a pokušavala sam više puta, svaki put do srijede se već vratim na staro!  

Nakon odvoženja kćerkice Vite u vrtić, na poslu započinjem dan kavom i listanjem mailova i pregledom TO DO liste. Poslije 50-ak mailova, mnogo poziva i poruka, par sastanaka, brzog ručka, popodnevne kavice, utrke s vremenom i stizanja zadanih rokova i ciljeva, vječnog brainstorminga s kolegama i ostalih poslovnih obveza, završava moj radni dan. Ovisno o danu,  jer tri puta tjedno idem na fitness odmah nakon posla, odlazim po kćerkicu i kreće naše popodnevno obiteljsko standardno druženje. Od zajedničkog obroka, šetnje, kućanskih poslova, igranja, zapravo, običnih i najljepših životnih sitnica, dolazi večer, koja je rezervirana većinom za uživanje u muževom društvu i prepričavanje dana, planiranje aktivnosti za naredne dane i slično. Poprilično kasno liježem, vječno nedosanjanog sna o čitanju knjiga prije spavanja ili nečeg sličnoga, jer sam jednostavno preumorna.

Jedna obična žena i majka, koja na poslu prodaje alkohol… (smijeh).

Ovo je tipičan uredski dan, a ako se radi o terenu, onda svakako uključuje ranije ustajanje, vožnju do drugih gradova, mahom je to Sarajevo, Banja Luka ili drugi veći grad, obavljanje dogovorenih sastanaka, obilaženje raznih ugostiteljskih lokala, maloprodajnih objekata… Često putujem i izvan države, na razne konferencije i događaje u organizaciji Jägermeistera, a to je onda pravi mix, business&pleasure.

  Jeste li ikada osjetili predrasude na svojoj koži zato što ste žena, ali ste menadžerica za alkoholna pića?

 – Ama baš nikada. Niste očekivali ovaj odgovor? Ma, mi Balkanci smo zapravo jako fini ljudi, samo što se uvijek i svuda probija lakše negativna nego pozitivna informacija, te se stvara slika koja zapravo nije uvijek realna. Također,  moram napomenuti da mi moji muški kolege, koji su uvijek u većini u našoj industriji, drže leđa u situacijama kada mislim da ne bih mogla sama. Ono po naški, ne puštaju ženu da sama ide negdje i rješava stvari u kojima oni itekako mogu biti od pomoći! 

  Kojih poslovnih pravila se baš uvijek držite?

– Sve zapisuj – papir trpi sve.

– Sve ide pismenim putem, tj. preko emaila. Prebrzo živimo i previše toga doživimo da bismo svaki telefonski poziv pamtili. Ima jedna kletva u našoj firmi – Dabogda ti Kristina mail napisala…(smijeh).

– Dobra organizacija je puno uspjeha – uvijek treba misliti i na najmanji detalj i imati plan B.

– Jägermeister uvijek ledeno-hladan.

  Je li Jägermeister i vaše omiljeno piće (znamo da ćemo dobiti diplomatski odgovor, ali da pokušamo)?

 – Odgovor ste dobili iznad, ali da vam otkrijem kako ga najradije pijem? Kao mix piće, s bitter lemonom. Ili u nekom ukusnom koktelu.

Evo, da priznam, osim Jägera volim popiti i ukusnu domaću rakiju od višnje i eventualno dobar gin-tonic. Piva i vina ne volim. Sokove vrlo rijetko pijem. Dakle, Jägermeister i voda.

U opisu vašeg posla jeste i osmišljavanje strategije za što bolje pozicioniranje brenda na zahtjevnom tržištu. Na koji projekt ste najponosniji?

 – Uh… Zahtjevno tržište BiH svakako jest. Projekata koje smo kao tim odradili je mnogo na koje sam ponosna. Sama ne bih mogla, to je jasno kao dan. Izdvojila bih Studentske olimpijske igre i naš popularni veliki event u Sarajevu za vrijeme SFF-a. Studenti su veoma zanimljiva i zabavna ciljna skupina, a druženje s njima kroz ovaj projekt me vraća u moje studentske dane. Tako su bezbrižni i veseli, a opet kompetitivni i puni ambicija. Što se tiče sarajevskog eventa, koliko god sati i dana i tjedana rada stajalo iza njega, taj osjećaj kada event krene, a stotine ljudi uzbuđeno pristiže i cijelu večer se odlično zabavlja, zbilja je poseban. Teško je bilo pozicionirati se u Sarajevu za vrijeme SFF-a kao jedan od najboljih provoda, ali izgleda da smo uspjeli, bar tako nam svi kažu.

  Uz sve poslovne obaveze ostvarili ste se i kao supruga i majka. Stavljate li porodicu uvijek na prvo mjesto?

 – Uvijek! Ne postoji ništa vrednije i važnije na svijetu od toga. Hvala Bogu, tako i moji nadređeni razmišljaju. Nije lako uskladiti poslovne i privatne obaveze, ali smatram da žena koja se ostvari u poslovnom smislu, zadovoljnija je sobom i samim time je još bolja majka svome djetetu i žena svome mužu. Ali sve to na stranu, da nije mog divnog supruga i moje krasne svekrve koja je apsolutno uvijek tu na raspolaganju, mnogo toga ne bih uspjela ispratiti. Ovim putem im se zahvaljujem!  A i mojoj majci u Zagrebu koja je sve svoje poslovne obveze odrađivala uz mene i sestru, a zahtijevnosti te situacije postanete svjesni tek kada i sami postanete majkom. 

  Šta u skorije vrijeme možemo očekivati novo kada je Jägermeister u pitanju?

Mnogo toga!

Već godinama smo sponzori brojnih urbanih glazbenih festivala, gdje smo prisutni sa svojom velikom festivalskom zonom i gdje se družimo s ljudima koji uživaju u glazbi i dobroj zabavi pod otvorenim nebom. Tu smo da osiguramo ledenohladno osvježenje, chill-out mjesto i zabavne sadržaje.

Nadalje, spremamo neobične intervjue sa zanimljivim ljudima, što će svi pratitelji naših stranica na društvenim mrežama uskoro otkriti.

Također, samo ću vam malo otkriti o jednom super urbanom projektu na kojem se već radi, a uskoro će ugledati svijetlo dana – spojili smo se s priznatim dizajnerima našeg social network neba i spremamo nešto fora.

Što se tiče noćnog života i velikih klubova u našoj državi, tu smo također pri samom završetku projekta zvanog ‘Ice-cold invasion’, specijalnih promocija ledeno-hladne tematike. Uradit ćemo „invaziju“ na velike klubove i gradove koja će se sigurno pamtiti i o kojoj će se pričati.

Standardno istražujemo i pribavljamo inovativne i drugačije komade reklamnog materijala koje naši konzumenti cijene i po kojima smo od samih početaka i poznati. Jedini smo brend koji kontinuirano radi promocije u barovima äääi klubovima već duže od 15 godina!

Nismo zaboravili niti trgovine, u kojima se spremaju odlična gift pakiranja za sezonu koja je pred nama. Tako ćete imati prilike kupiti Jägermeister, uz koji će doći čašice koje se stavljaju u zamrzivač i kasnije drže piće hladnim, tzv. cooling shot čašice ili uz koji dođe magnet za frižider, uz već standardna gift pakiranja.

Na kraju se želim zahvaliti na pozivu za intervju, izvrsno sam se zabavila na snimanju i svakako ostajem vaša vjerna čitateljica!  Izvrstan izbor tema za svaku poslovnu ženu!

  Veliki event u Sarajevu

  – Odavno smo u pripremama, mnoge stvari smo već dogovorili i sigurni smo da će se gosti i ovoga puta odlično zabaviti! Otkrit ću još samo da će datum održavanja biti 18.08., a lokacija ostaje Dom mladih Skenderija.  Marljivo i vrijedno radimo na svim detaljima ovog velikog  eventa kojem prisustvuje oko 1.400 gostiju, kako bismo i ove godine ispunili očekivanja i podigli ljestvicu još barem malo više, što si zadamo kao cilj svake godine.