Govor tijela utječe na to kako nas drugi vide, ali može promijeniti i način na koji gledamo sami sebe jer podiže samopouzdanje i snižava razinu hormona stresa

Pozitivnim govorom tijela možemo promijeniti vlastiti stav, postati sigurniji u sebe te tako dobiti više povjerenja kod partnera, saradnika ili publike, bez obzira na vaš IQ, tvrdi psihologinja Amy Cuddy s Poslovne škole Harvard.

Pozitivnim govorom tijela možemo promijeniti vlastiti stav, postati sigurniji u sebe te tako dobiti više povjerenja kod partnera, saradnika ili publike, bez obzira na vaš IQ, tvrdi psihologinja Amy Cuddy s Poslovne škole Harvard.

Psihologinja je u svijetu poznata po “moćnoj pozi’ za koju tvrdi da je najbolji način za postizanje samopouzdanja koje će pomoći da uspijete u izazovnim situacijama. Tu je i njena slavna “wonder woman” poza koja povećava samopouzdanje i osjećaj moći. Sve što treba je razmaknuti noge, ruke osloniti na kukove, a bradu podignuti.

Cuddy je otišla korak dalje i dokazala da čak i “lažno samopouzdanje” kojim se predstavljamo ostavlja pozitivan dojam na ljude.

– Ako ste sposobni ponašati se moćno, možete preuzeti poze koje odaju dojam samouvjerenosti i sami ćete se s vremenom početi ponašati kao vođa, tvrdi psihologinja Cuddy. Tako ćete povećati broj testosterona koji su zaslužni za dobro samopouzdanje a istovremeno smanjiti razinu hormona stresa. Upravo je samouvjerenost ključ za uspjeh, bilo da se radi o poslu, ljubavi ili prijateljskim odnosima, kaže Cuddy.

Zato predlaže da usporite dah kad ste okruženi s drugim ljudima. Osjećat ćete se smirenije i lako otjerati nervozu. Druga važna stvar je održavanje kontakta očima, što biste trebali raditi što duže možete. Tako ćete stvoriti dojam samopouzdane osobe iako se možda tako ne osjećate. Cuddy dodaje da samouvjereni ljudi uvijek priznaju svoje pogreške, pa biste trebali i vi. Što se prije suočite s vlastitim nedostacima, lakše ćete ih ispraviti, tvrdi psihologinja i dodaje da je istina jedini put do uspjeha.

– Rasprave i pregovore uvijek vodite uz dozu poštovanja, a takav treba biti i vaš ton. Uz to, uvijek govorite istinu kako bi vas ljudi cijenili i znali da mogu računati na vas. To vrijedi i za vaše nedostatke ili mane. Uvijek ih je bolje otvoreno priznati i pokazati da ih se ne sramite.

Prije nego što uđete u prostoriju gdje vas čeka važan sastanak, opustite ramena, vrat i vilicu. Tako ćete otpustiti eventualnu anksioznost i simultano povećati samouvjerenost. Ovaj trik uvijek pali jer su naše emocije i govor tijela usko povezani, savjetuje Cuddy. Kada dođete do stolice u kojoj trebate provesti sastanak, zaboravite na lupkanje nogom, dodirivanje ruku i slične poze.

To odaje vašu nesigurnost i strah. Ako se uhvatite da to ipak radite, još jednom duboko udahnite i opustite tijelo. Nasmiješite se, jer smiješak djeluje pozitivno ne samo na vas već i na ljude s kojima sjedite i radite. Automatski ćete odati dojam moćne osobe, ali dobre naravi. Uz sve, slušajte sugovornike, pratite što govore i sudjelujte u raspravi. Ljudi koji ne znaju slušati najčešće se isključuju i iz razgovora i razmišljaju o onome što će reći. Zato sagovornicima pokažite empatiju makar i klimanjem glave.

Još savjeta za naučnice

  • Svjesno popravljanje govora tijela popravlja vaše ponašanje jer ima snažan utjecaj na hormone.
  • Ljudi doživljavaju govor tijela kao važan faktor prilikom upoznavanja. Pozitivan stav pomoći će da vam ljudi više vjeruju.
  • Istraživanja pokazuju da političari s dobrim govorom tijela bolje prolaze na izborima.
  • Govor tijela neupitno pomaže da uvjerite okolinu u svoje misli i stavove. To se odnosi čak i na virtualne razgovore putem video poziva i konferencija.
  • Počnete li raditi na pozitivnijem govoru tijela, povećat ćete emocionalnu inteligenciju i time ostvariti bolji i kvalitetnijim odnosima s okolinom.
  • Bili muškarac ili žena, testosteroni su zaduženi za bolju samouvjerenost, a pozitivno držanje tijela povećat će broj testosterona za čak 20 posto.
  • Pozitivan govor tijela povećava broj testosterona a time i samopouzdanje, no smanjit će razinu kortizola, hormona stresa. Tako se lakše nosimo s rokovima i obavezama.

(24 sata.hr)