Sestre Beganović dokaz su da trud, kreativnost, upornost i ambicija mogu da pobjede čak i u New Yorku. Nakon što su napustile rodni grad i poslove za koje su se školovale, nisu ni slutile da će njihov život krenuti u tom smjeru. Danas ih prate milioni ljudi na društvenim mrežama a poslovni klijenti su im iz reda onih najzvučnijih. Iako pišu o modi, ljepoti, hrani i putovanjima njihov posao ipak nije tako lak

Razgovarala: Andrea Tomašević Kolenda

Uvijek smo voljele bilježiti naša putovanja, a gajile smo i veliku ljubav prema odjeći – čak i prije nego što je Instagram postojao dijelile smo naše slike na Facebooku sa putovanja iz Grčke, Francuske, Meksika… Blog smo počele pisati 2013. godine, te smo konačno našu veliku strast monetizirale. Jedna od naših prvih klijentica bila je Paris Hilton i njen brend kožne robe – priču počinje Sarajka Amra Beganović  poznatija kao blogerica i Instagram influencerka pod nazivom Clubfashionista.

Ulazak u novi posao i osnivanje vlastite kompanije predstavljao je „veliki zalogaj“ za sestre Beganović. Njihovi prijatelji su se smijali zbog odluke da napuste poželjne poslove ekonomistice i pravnice, aludirajući na to da je nesigurno upustiti se u modnu  industriju. Njihova porodica je u početku bila skeptična, misleći da je monetiziranje njihovog rada ka modi vrlo rizičan.

Sestre nisu pokleknule pred izazovom. Pokrenule su jedinstvenu digitalnu marketinšku agenciju koju vode superzvučni utjecajni stručnjaci iz oblasti „tradicionalnog marketinga“, tj. TV, radio, bilbordi… Jedina su agencija ove vrste jer obje imaju dokazani rekord u rastu brenda u digitalnom svijetu. To pokazuje i brojka od 2.3 miliona ljudi koji prate njihove socijalne mreže. Firma sestara Beganović se fokusira na marketing, upravljanje društvenim medijima, proizvodnju i reklamiranje.

Ističu da su izuzetno ponosne na činjenicu da su zaposlile 30 izuzetno talentiranih pojedinaca, a trenutno su u procesu socijaliziranja ka tehnološkoj oblasti.

 Kako se tačno zove to što vi danas radite? Često se spominje termin „influencer“. Možete li nam konkretnije objasniti vaše trenutno zanimanje?

Fokusiramo se na influencerski posao. On se pokazao korisnijim čak i od Googlea kada je u pitanju oglašavanje i sama transparentnost kampanja. Kako sada imamo kompaniju, naša trenutna zanimanja su: generalni direktor i suosnivač (Amra) i glavni urednik (Elma) kompanije „Amra & Elma LLC“. Osim toga fokusirani smo na modu, putovanja, fitness, hranu, ljepotu….

  Jeste li očekivale da ćete dosegnuti ovako daleko kada ste počinjale? Klijentima ste se vi javljale na samom početku ili su oni pak kontaktirali vas?

– Kada smo počeli blogirati nismo očekivali da ćemo doći do ovog nivoa na kojem smo sada. Naš cilj bio je dijeliti savjete o putovanju, ljepoti, hrani, fitnessu i inspiraciji prvenstveno s našim prijateljima i porodicom. Kako je vrijeme odmicalo naš blog se pretvorio u nešto sasvim drugačije.

Prvi brendovi koji su radili s nama uradili su to tako što su nas direktno kontaktirali – u to vrijeme marketinško oglašavanje bilo je relativno nepoznato. Danas primarno radimo s velikim brendovima na reklamnim kampanjama koje uključuju hiljade marketinških influencera.

 Šta je ono čime osvajate one koji vas prate ali i klijente koji žele raditi s vama? Šta je ključno u poslu kojim se bavite? Da li je to broj sljedbenika, dobra fotografija ili nešto treće?

– Kao marketinška agencija ključ našeg uspjeha leži u našoj stručnosti „influencerske“ industrije. U mogućnosti smo da vodimo skoro svaku digitalnu agenciju u privlačenju kvalitetnih influencera i osiguranju visokih konverzija.

Naš uspjeh zasniva se na kombinaciji našeg sadržaja, angažmana, praćenja i utisaka.

 Birate li klijente koje ćete reklamirati i kojim se kriterijima vodite kada birate?

– Vrlo smo selektivni u odnosu na naše klijente – u ovom trenutku radimo samo s uspostavljenim brendovima u određenim industrijama (tehnika, ljepota, hrana, moda i putovanja). Administriramo rad s brendovima i timovima koje volimo – ako ne vjerujemo u proizvod ili brend, mi ćemo jednostavno odbiti ponudu (bez obzira na finansijsku nadoknadu).

Kako izgleda jedan vaš radni dan? Koliko ljudi je u vašem timu i koje su im funkcije?

Naši dani se obično sastoje od sastanaka, razvoja proizvoda i strategije. Kao CEO i KO, naš posao je da se sastanemo s različitim timovima unutar naše kompanije i razgovaramo o aktuelnim događajima. Naši timovi su podijeljeni na tehnike, razvoj poslovanja, odnose s javnošću, upravljanje društvenim medijima i informiranje javnosti o društvenim mrežama. U našem timu trenutno ima oko 30 ljudi.

Kao influenceri naši dani znaju biti prilično drugačiji. Obično vežemo naša putovanja za angažmane pa tako putujemo dva do tri puta mjesečno kako bismo odradile posao. Tada obično provodimo vrijeme u traženju lokacije za fotografiranje i snimanje i uređujemo sadržaj koji će biti objavljen na našim društvenim profilima. Vrijeme iskorištavamo i da uradimo intervjue, TV gostovanja ili da odemo na neki event.

 New York kao grad gdje ćete živjeti izabrale ste zbog mogućnosti koje veliko tržište nudi. To opet, s druge strane, povlači i mnogo više truda, rada i utrke s konkurencijom. Jel imate nekog konkurentog u poslu kojim se bavite?

– Smatramo blagoslovom da zovemo NYC našim domom jer je to jedno od najuzbudljivijih mjesta kada je riječ o marketingu. NYC je vrlo konkurentan i smatramo da je to prednost – on tjera većinu preduzeća, koja se ovdje zasnivaju, da budu što bolji. Smatramo da je ovaj atribut jedan od faktora koji je i utjecao na naš uspjeh. Non-stop se razvijamo i osiguravamo da radimo svoj posao po najboljim mogućnostima. Sve to je doprinijelo je našem rastu.

 Koliko često dolazite u Bosnu? Najavljivale ste da ćete ovdje otvoriti predstavništvo. Da li ste to realizirale i planirate li neke projekte vezane za Bosnu?

– Dolazimo u Bosnu jednom-dvaput godišnje. Radimo s izuzetno talentiranim ljudima, a ja sam oduševljena što naša zemlja ima nevjerovatno nadarene pojedince, koji imaju veliki prosperitet. Još uvijek smo u procesu razmatranja zvanične filijale u Sarajevu i tražimo lokalno rukovodstvo da završi proces.

  Koliko je uspjeh koji ste postigle utjecao na vas kao osobe? Šta je slava donijela lijepog, a šta manje lijepog?

– Mjerimo uspjeh poboljšanjima koja smo napravili kao tim, ali i kao pojedinci. Uzbudljivo je reći da je naša „krivica“ za učenje bila ogromna, jer smo započeli karijeru u blogiranju i digitalnom marketingu.

Ono što je uzbudljivo za naš posao jeste da smo u mogućnosti raditi s talentiranim ljudima od kojih stalno učimo. Naš vlastiti “influencer” aspekt poslovanja također nam omogućava da budemo izuzetno kreativni kada je u pitanju produkcija sadržaja za naše društvene medijske kanale.

Istovremeno, naši poslovi mogu biti veoma burni i stresni. Često radimo prekovremeno i skoro nikada nemamo slobodne vikende. Naš odmor nikada nije tradicionalan. Koristimo priliku da radimo i doslovno „pucamo“ tokom ljeta, umjesto da se opustimo na plaži.

 Imate li neke planove za skoriju budućnost?

– Izuzetno smo uzbuđeni što možemo podijeliti činjenicu da se naša tehnološka strana poslovanja brzo širi i sada ćemo pokrenuti platformu koja će biti dostupna i za mala i srednja preduzeća (pored naših trenutnih korporativnih klijenata). Platforma će sama prepoznavati influencere ne samo za specifične segmente i vršit će godišnju procjenu o njima kako bi se dobili pravi podaci.