Iza brenda „Design by Berberović“ skrivaju se dvije talentirane sestre, koje su svoju kreativnost pretočile u unikatne i jedinstvene kožne torbe, popularne ne samo u BiH, nego i u svijetu. Nađa i Emina su u razgovoru za naš magazin govorile o tome kako su pokrenule ovaj brend, svakodnevnim izazovima poduzetništva, održavanju kvaliteta, te najavile dva nova modela ženskih torbi: Bonbon i My Bag

Razgovarala: Lejla Lojo-Karamehmedović

Kvalitetni proizvodi s markicom „Made in BiH“ vjerovatno su najbolji ambasadori naše zemlje u svijetu, a puno pravo da se ponose ovom oznakom imaju sestre Nađa (32) i Emina (29), koje su prije četiri godine osnovale brend „Design by Berberović“. U proteklom vremenu iz njihove maštovite radionice izašle su brojne torbice i gotovo da nema dame koja u svom ormaru ne bi voljela imati njihov najpopularniji model „Kira Mini“.

Emina je inače diplomirani inžinjer informacionih sistema i magistar biznisa i administracije, a Nađa je diplomirala historiju umjetnosti i komparativnu književnost, te magistrirala vizuelnu umjetnost i dizajn. Iako su po karakteru i temperamentu veoma različite, kažu kako se njihove razlike komplementarno nadopunjuju kada se radi o poslu.

  • Mnogo toga rješavamo usputno, u hodu, ali generalno se može reći da je Emina zadužena za komunikaciju s dobavljačima i klijentima, narudžbe, organizaciju evenata, te onaj praktični, finansijski dio posla, a ja za onaj kreativni dio koji uključuje dizajn tašni, produkciju fotografija za kataloge i lookbookove, te promociju brenda na društvenim mrežama – kaže Nađa i dodaje da zapravo ne postoji stroga podjela posla, pa često i Emina dizajnira i crta modele, te se bavi brendingom i promocijom, a zajedno pripremaju nove kolekcije, obilaze sajmove, naručuje materijale i komuniciraju s mušterijama.

 Koliko dugo već postoji brend „Design by Berberović“ i kako je tekao Vaš put od ideje do realizacije prve torbice?

  • Brend „Design by Berberović“ postoji od 2013. godine. Ideja je nastala nakon što smo razgovarale o mogućnostima pokretanja vlastitog modnog biznisa u BiH. Istina je da naša zemlja ima mnogo toga za ponuditi, od resursa, do ogromnog potencijala naših mladih, talentiranih i kreativnih ljudi. Dakle, inicijalna ideja je bila da stvorimo originalan proizvod koji će s ponosom nositi etiketu „Made in BiH“, a koji će svojim dizajnom i kvalitetom zadovoljavati najviše svjetske standarde. Smatramo da smo uspjele u tom cilju.

  Kako je ta prva torbica izgledala?

  • Naša prva kolekcija se sastojala od nekoliko različitih modela: cekera Vega, poslovne tašne većih dimenzija Kira, pismo tašne Astrea, novčanika Luan, poštarske torbe Caelia i male color-block tašne Talya. Mušterije su odmah prepoznale kvalitet naših proizvoda i cijela kolekcija je ubrzo rasprodana. Bile smo veoma pozitivno iznenađene podrškom i reakcijama naših kupaca. Osim kvalitete, smatramo da je na popularnosti naše prve kolekcije bitno utjecao i unikatan dizajn u kombinaciji s vrlo širokim spektrom boja i tekstura najkvalitetnije italijanske kože.

 Kojim kriterijima ste se vodili prilikom osnivanja brenda i proizvodnje torbice. Vjerovatno su to kriteriji kojih se držite i danas?

  • Kao prvi kriterij uvijek ističemo kvalitet. Za izradu naših tašni koristimo isključivo najkvalitetniju italijansku kožu, te galanteriju koja zadovoljava najviše standarde kvalitete. Ponosne smo na to što naše tašne nose etiketu Made in BiH. Naravno, pored chic i modernog dizajna, obraćamo pažnju na praktičnost, nosivost i funkcionalnost naših proizvoda. Većina naših mušterija su poslovne mlade djevojke i zrelije dame istančanog stila koje su uvijek u pokretu i za koje tašna predstavlja ne samo modni dodatak, već i vjernu saputnicu. Dizajniramo i proizvodimo tašne kakve i same želimo nositi.

 Koliko modela torbi je do sada izašlo iz Vaše radionice?

  • Do sada su iz naše radionice izašli sljedeći modeli: Vega, Astrea, Izzara, Cara, Miko, Nika, Kali, Kira, Kira Mini, Bonbon, Omnia, Talya, Caelia, My Bag, te novčanik Luan.
  • Na koju ste najponosnije i zašto?
  • Najponosnije smo na naš najpopularniji i najprodavaniji model Kira Mini, koji je jednako omiljen među mladim djevojkama kao i zrelijim, poslovnim damama. Ovaj model se pokazao kao veoma praktičan, idealnih dimenzija i proporcija. Kira Mini se jednostavno kombinira uz sve moguće stilove, a zahvaljujući maloj ručki i dugom kaišu koji se skida po potrebi, može se jednako nositi u dnevnim i večernjim varijantama. Također smo veoma ponosne na novu kolekciju i vjerujemo kako će naši novi modeli doživjeti jednaku popularnost.

Koliko je teško biti mlada poduzetnica u našoj zemlji i baviti se ovako kreativnim poslom? Na koje prepreke najčešće nailazite?

  • Kada govorimo o dizajnu i proizvodnji naših tašni, tu zaista ne nailazimo na neke posebne prepreke. Mušterije prepoznaju i cijene kvalitet naših tašni i generalno smo zadovoljne prodajom u granicama naše zemlje. Najveći problem je izvoz naših proizvoda, jer često imamo narudžbe iz inostranstva, na koje se plaćaju vrlo visoki troškovi transporta i carine. Međutim, nadamo se da će naše tašne vrlo brzo biti dostupne na jednom online shopu koji je trenutno u pripremi i da će nam to uveliko olakšati ovaj problem.

  Znamo da mnogo ulažete u kvalitet, no koliko se ručni rad i prava koža uopće cijene danas?

  • U današnje vrijeme fast fashiona, sve više se cijeni ručni rad i unikatni komadi, te kreacije koje se proizvode u manjim, ograničenim serijama, poput naših tašni. Naše mušterije zaista prepoznaju i cijene kvalitet, ali smo svjesne da danas, s obzirom na tešku finansijsku situaciju, rijetko ko može priuštiti skupu kožnu tašnu. Iz tog razloga se trudimo da ponudimo proizvode koji zadovoljavaju najviše standarde kvalitete po razumnoj cijeni.

 Kako da mlađe naraštaje naučimo da je, dugoročno gledano, bolje kupovati kvalitetnije i skuplje stvari?

  • Jednostavno, iz iskustva. Svi ponekad kupujemo jeftine krpice iz high street trgovina, iako smo svjesni kako je ta roba relativno nekvalitetna. Fast fashion uglavnom koristi jeftine materijale poput sintetike, poliestera i skaja, tzv. eko-kože, a većina ovih proizvoda nastaje u tzv. sweatshopovima u Kini, Indiji i Južnoj Americi u vrlo neetičnim radnim uvjetima, gdje radnici, često maloljetnici, žene i sasvim mala djeca, rade za mizerne plate. Kupovinom tih proizvoda zapravo podržavamo i potičemo ovaj, najokrutniji vid, kapitalizma. Kupovinom fair trade proizvoda, koji su mnogo trajniji i kvalitetniji, ali nešto viših cijena, pravimo pametan i zreo izbor. Na ovaj način pomažemo i podržavamo mlade dizajnere i poduzetnike, a kupovinom domaćih proizvoda investiramo i u ekonomski razvoj svoje zemlje.

 Gdje možemo kupiti „Design by Berberović“ torbe?

  • Naše torbe za sada možete pronaći u Sarajevu u Burtuqaali Concept Storeu (SCC), butiku Ema de Ir i gift shopu hotela Malak Regency. Naravno, nudimo i opciju online kupovine putem webshopa, Instagrama i naše Facebook stranice.

Šta novo možemo očekivati iz Vaše radionice u skorije vrijeme?

  • Za sljedeću kolekciju pripremile smo dva nova modela – Bonbon torbicu manjih dimenzija i nešto veći model naziva My Bag. Pored toga, u kolekciji će i dalje biti zastupljen naš najprodavaniji i najpopularniji model Kira Mini, ali ovaj put u novoj, i atraktivnijoj izvedbi, s novom galanterijom i od nove, otpornije i laganije kože. Također, aktuelna kolekcija će nuditi do sada najširi spektar boja i tekstura kože, od nude i klasičnih nijansi do jarkih, ljetnih boja poput ciklame, tirkizne, kraljevsko plave, koralno narandžaste…