U savremenoj se medicini i psihologiji pojavljuju još i pojmovi mentalne starosti, koji ovise o subjektivnom doživljaju svake osobe

Vježbanje joge održava organizam u vrhunskoj kondiciji jer potječe masažu organa i istovremeno djeluje na sve oblike starenja, uklanja bol u leđima i pomaže kod mršavljenja…

Neki ljudi sa 60 godina, zbog nezdravog života, alkohola, duhana, pretjeranih stresova zapravo imaju tijelo 80-godišnjaka. No u slučajevima redovitog višegodišnjeg vježbanja joge (uz pridružene tehnike disanja i meditacije) biološka dob takvih ljudi je fizički i mentalno vrlo blizu hronološke, objašnjava Dario Mišković iz Medical Yoga Centra u Zagrebu.

Starenje ima uglavnom dva aspekta, biološki i kronološki. “Hronološko starenje” označava stvarnu dob koja se mjeri godinama života. S druge strane, “biološko starenje organizma” uvijek je nešto starije od hronološke dobi.

U savremenoj se medicini i psihologiji pojavljuju još i pojmovi mentalne starosti, koji ovise o subjektivnom doživljaju svake osobe.

Joga djeluje u vrlo širokom spektru na praktički sve oblike starenja i starosti. Njene vježbe održavaju kompletan organizam, i fizički i mentalno, u stanju kod kojeg je biološka dob, dakle stvarna starost tijela i duha, vrlo bliska hronološkoj dobi – kaže
Mišković.

Više od stila života

Joga ne djeluje samo putem vježbi koje se nazivaju “asane”. Njen najvažniji aspekt je cjelokupni jogijski način životaTaj način života, osim redovnog vježbanja, podrazumijeva i mnoge druge navike.

Vrlo je važno usredotočiti se na pravilno disanje te vježbati tehnike disanja ili pranayame. Praksa joge vjeruje da ove tehnike disanja pomažu u asimiliranju životne energije ili prane, no one imaju i mnogobrojne dobrobiti za fizičko zdravlje.

Praktičari joge također ističu važnost svakodnevne meditacije kao sredstva za smirivanje i otpuštanjestresa uzrokovanog ubrzanim načinom životaVrlo je važno hraniti se zdravo, a joga posebno preporučuje izbacivanje mesa iz svakodnevne prehrane te uključivanje šireg spektra voća i povrća.

U Medical Yoga centru kažu da usvajanje ovih navika pomaže u postizanju duboke unutarnje radosti života, potpunog uklanjanja stresa, a ovo naposljetku ima najveći utjecaj na naše biološko starenje.

No joga potječe i brojne fiziološke procese, koji usporavaju starenje na čisto fizičkoj razini, stoga može biti djelotvorna čak i ako ne usvojite sve ostale navike koje propagira.

Glede fizioloških procesa koji se u tijelu događaju tokom izvođenja jogijskih vježbi, a i još dugo poslije toga, možemo spomenuti najčešće. To je prije svega pojačana cirkulacija u zglobovima, ali i unutrašnjim organima koja za posljedicu ima njihovo bolje funkcioniranje. Joga također utječe na optimalni primitak i iskoristivost kisika koji udišemo, što je kod prosječnih ljudi vrlo slabo – dodaje Mišković.

Liječi iznutra

Također, potječe intenzivnu masažu unutarnjih organa koja je posljedica konkretnog položaja pojedine vježbe, ali i konkretnog disanja, prvenstveno pokreta rebara i dijafragme. Promovira i psihičko opuštanje i smirenje,prvenstveno kao posljedicu općeg rasterećenja muskulature i mirnog usporenog disanja.

Osim toga, ima višestruko zdravstveno-terapijsko djelovanje na kralježnicu, a time, putem živaca autonomnog živčanog sistema, i na kompletan organizam, kažu u Medical Yoga Centru.

(24sata.hr)