Jedan od regionalno najjačih i najkvalitetnijih kozmetičkih brandova, sa sjedištem u Sloveniji, još u osamdesetim je osnovala Danica koja je svoju viziju i poslovni san pretvorila u stvarnost. Njen brend Afrodita uspješno egzistira punih 45 godina i uprkos jakoj konkurenciji, čuva svoju vjernu klijentelu, ali i stiče nove poklonike među mlađim generacijama. Danica je u razgovoru za naš magazin govorila o svojim počecima, te otkrila tajnu uspješnog poslovanja i poslovnu filozofiju kojom se uvijek vodi
Piše: Lejla Lojo

Priča o slovenskoj kozmetičkoj kući „Afrodita“ počela je još osamdesetih godina kada je njena osnivačica i direktorica Danica Zorin Mijošek, sa veoma jakom željom i još većom ljubavi prema poslu kojim se bavila, odlučila krenuti u poduzetničke vode. Danica tada nije mnogo znala o krutim zakonima jugoslovenskog poslovanja, no njena ljubav prema onome što je radila bila je iznad svih administrativnih prepreka. Tih osamdesetih godina gotovo da nije postojala nijedna porodica, a da se u njoj nije koristila Afrodita krema od kamilice za lice i za ruke. Nakon rata, koji je razorio zemlju i sve kompanije, Danicina Afrodita je odlučila krenuti ispočetka, a danas je najuspješniji kozmetički brend potekao iz bivše Jugoslavije. Zadivljujuća činjenica je da iza ove kompanije i njene cijele poslovne filozofije, zapravo stoji jedna dama.

Sajam u Sarajevu

  • Rođena sam u prelijepom ambijentu Rogaške Slatine koja je godinama bila sinonim za zdravlje i turizam. Pošto je moj otac bio poduzetnik, i sama sam razmišljala o vlastitoj privatnoj praksi. Oduvijek sam voljela kozmetiku i željela sam raditi u kozmetičkom salonu. Tako sam, nakon uspješno završenog školovanja, pomoću oca otvorila prvi kozmetički salon. Pošto sam željela da bude u trendu, nazvala sam ga po božici ljepote Afroditi. Uz veliku potražnju kozmetičkih preparata od gostiju, pokrenula sam vlastitu proizvodnju kozmetike – prisjetila se svojih početaka Danica, dodajući kako je kasniji razvoj kompanije tekao spontano. A na ruku su joj išli i tadašnji tržišni zakoni, jer su domaći proizvodi bili na prvom mjestu.

    – Veoma sam sretna, jer imam veliku porodicu, a istovremeno sam i ponosna jer moji sinovi rade u poduzeću. To je samo potvrda da sam radila dobro i da sam uspjela svoju ljubav prema kozmetici preobraziti u dobro naslijeđe za iduće generacije
  • U tadašnjim vremenima strana kozmetika bila je manje pristupačna, a i sam izbor ponude na tržištu bio je uskog spektra. Kvalitetni proizvodi koje je kupcima ponudila „Afrodita“ počeli su oduševljavati sve veći broj ljudi po cijelom teritoriju bivše Jugoslavije. Robnu marku nije bilo teško sačuvati, jer sam oduvijek znala da želim proizvoditi kvalitetnu kozmetiku. Stoga se Afrodita razvijala ciljano i u okviru zakonskih zahtjeva uključujući visoku kvalitetu po pristupačnoj cijeni. Rasli smo malim, ali sigurnim koracima – priča za naš magazin Danica, čiji je brand danas najjači u Sloveniji, ali su mnogo prisutni i u ostalim republikama bivše Jugoslavije.

Veliku potražnju u zemljama bivše Jugoslavije duguje i činjenici da su dame nekada vjerovale ovom brandu, stekle naviku kupovine njihovih proizvoda, te su tu tradiciju nastavile gajiti i nakon kobnih devedesetih. U tom smislu, posebno je emotivna Danicina priča o njenom prvom dolasku u Sarajevo nakon rata.

  • Razdoblje nakon rata u Sarajevu doživljavam izuzetno emocionalno. Oduvijek su najljepše žene dolazile baš iz Sarajeva, bile su njegovane i voljele su kozmetiku Afrodita. Tokom godina poslovanja, sa Sarajevom sam ostvarila niz dobrih saradnji i našla brojne prijateljice. Kada sam, nakon tog teškog razdoblja, ponovo došla na sajam u Sarajevo, bilo mi je veoma teško. Moje drage prijateljice i bivše stranke nosile su na licu tragove teškog životnog iskustva, ali su ga nosile neslomljenog duha. Nisam imala srca da na sajmu prodajem proizvode, koje su toliko željele i trebale za njegu, pa sam jednostavno podijelila sve proizvode – sa sjetom u glasu prisjeća se naša sagovornica.

Sinovi nasljednici

Na posao kojim se bavi nikada nije gledala kao na mjesto gdje odlazi zaraditi svoju platu. Za nju je „Afrodita“ život.

  • Moj radni dan počinje u šest ujutro iako, zapravo, nemam radnog vremena. Moj posao je moj način života, tako da ga ne doživljavam samo kao rad. Na poslu sam po potrebi do 18: 00 sati ako nisam na službenom putu, naravno. Uključena sam u sve poslovne funkcije poduzeća, ali se najviše bavim razvojem novih proizvoda, jer je kozmetika, ipak, moja najveća strast i ljubav. Od prošle godine za direktora Kozmetike Afrodita imenovan je moj sin Iztok, tako da u posljednje vrijeme imam tu malu privilegiju da više pažnje posvećujem poslovnim aktivnostima koje sama odaberem.

    Ovako danas izgleda Danicino poslovno carstvo
  • Danica se tokom godina poslovanja uvijek vodila pravilom da joj kvalitet proizvoda bude na prvom mjestu. Uz kvalitetu je išlo i praćenje trendova, pa tako Afrodita u svojoj ponudi sadrži najmodernije kolekcije za njegu lica i tijela za ženu, ali i muškarca.
  • Za mene je na prvom mjestu uvijek konstantna kvaliteta proizvoda i to u smislu upotrebe visoko kvalitetnih i što više prirodnih aktivnih sastojaka u proizvodima. Sve ostalo slijedi tom zahtjevu. Po tome smo poznati i zbog toga visoko cijenjeni. Imidž kuće sam brižno gradila duže od 45 godina na dobrom poznavanju kozmetičke struke i nikad ne bih proizvodila nekredibilne ili za kožu štetne proizvode. Ako svaki od proizvoda ne bih mogla staviti na svoju kožu, ne bih ga ni ponudila na tržištu – iskrena je Danica i dodaje da univerzalni recept za uspjeh ne postoji, ali postoje vrijednosti kojim bi se svaka kompanija trebala voditi.
  • Vjerujem da se robna marka Afrodita identificira sa ključnim vrijednostima poduzeća: poštenjem i povjerenjem, kvalitetom, ljepotom, znanjem, tradicijom i društvenom odgovornošću. Orijentirani smo ka potrošaču, želimo ugoditi njegovim očekivanjima, potražnji i potrebi po prirodnoj njezi kože. Uvijek ispunjavamo svoja obećanja i to je temelj našeg uspjeha. Uz kvalitet proizvoda tu su još pristupačnost, atraktivna ambalaža i učinkovita promocija.

 Otvorena ruka

A osim zadovoljnih kupaca, Danici je još važnije da ima zadovoljne uposlenike.

  • Uvijek govorim da Afroditin uspjeh nije samo moj. Uz visokokvalitetne kozmetičke proizvode i usluge, kozmetiku Afrodita prije svega čine ljudi. Sposobni i visoko motivirani pojedinci koji traže zajednički put do zadovoljenja želja, potreba i očekivanja naših korisnika. Zapošljavamo ljude različitih struka, s naglaskom na visokoobrazovani kadar s područja farmacije, mikrobiologije, hemije, kozmetologije, menadžmenta i marketinga. Skupa kreiramo atmosferu međusobnog poštovanja, povjerenja i saradnje, te gradimo kulturu neprestanog učenja, odgovornog i učinkovitog timskog rada. Međusobno puno komuniciramo jer smo različitih struka, a podržavam i edukacije na različitim područjima rada. Vjerujem da je zadovoljstvo kod zaposlenih zdrav temelj za produktivan rad i istodobno jedno od najvećih bogatstava poduzeća – objašnjava Danica.

Kako je posao njen način života, najveći dio dana provodi upravo na poslu. Slobodne vikende koristi za odlaske na more i obalu. Također, uživa u prirodi i cvijeću, pa biste je mogli zateći i u vrtu ili negdje drugo u prirodi. Njena najveća sreća, njena je porodica. Ima tri sina i sedam unuka.

  • Veoma sam sretna, jer imam veliku porodicu, a istovremeno sam i ponosna jer moji sinovi rade u poduzeću. To je samo potvrda da sam radila dobro i da sam uspjela svoju ljubav prema kozmetici preobraziti u dobro naslijeđe za iduće generacije. Sebe smatram sretnom osobom. Vjerujem da je sreća kada se uspiješ veseliti malim stvarima i prepoznati dobre ljude. Moja vjera u dobre ljude postoji oduvijek, zato i sama želim dalje darovati sreću i zadovoljstvo. Sretna sam kada to zadovoljstvo prepoznam kod Afroditinih potrošača. Vjerujem da sreća dolazi iz nas, zato trebamo najprije biti sretni u srcu, da bismo se veselili poslovnim uspjesima. Ukratko: „Samo ako si sretan, sreću možeš dijeliti dalje“. A kad dijeliš, uspjeh ne izostane! Kada otvoriš ruke da daš, tek tada ćeš u ruke primiti darove – savjetuje Danica.

No, kako nepisano pravilo kaže da iza svakog uspješnog muškarca stoji žena, zanimalo nas je ko stoji iza uspješne dame.

  • Vjerovatno muškarac. A pogotovo porodica ako je imaš. Ali na poslu dobar tim stoji iza svakog uspješnog menadžera – kazala nam je na kraju našeg razgovora.

 Omiljeni kozmetički preparati

  • Proizvod sa najdužim stažem u mom kupatilu je jedan od najstarijih Afroditinih proizvoda, to je biljni balzam za njegu nogu koji me prati na svakom putu. A njegu lica ne mogu zamisliti bez bademovog ulja za odstranjivanje make-upa, hidratantnog tonika i Vita derma anti-age multiaktivnog fluida, koji je pravi eliksir protiv starenja kože.