Iako se svaki mjesec oko 85 posto žena „bori“ sa neugodnim simptomima PMS-a, većini je ipak, najteže kada zbog bolova i lošeg raspoloženja ne mogu maknuti dalje od svoje sobe. Ali vrijeme je da tome stanete ukraj, te se poslužite svim trikovima i savjetima koji vam mogu ublažiti simptome i od čangrizave  pretvoriti vas u vedru i veselu

Maj je najljepši mjesec u godini i naprosto je šteta provesti ga među zidovima sobe zbog razdražljivosti, nervoze, bolova u mišićima, te još mnoštva neugodnih simptoma izazvanih stanjem neizbježnog PMS-a.  Istina je da to stanje ne možete spriječiti, ali je sigurno da njegove simptome možete ublažiti, te uživati u svakom narednom proljetnom majskom danu.

PMS se obično javlja sedam do deset dana uoči menstruacije, nakon ovulacije i uzrokovan je poremećajem hormona, estrogena i progesterona. Ako u tom periodu ne dođe do oplodnje jajne ćelije jajnici prestaju sa lučenjem estrogena i progesterona, te nivo ovih hormona naglo opada. Ovaj nagli pad hormona utiče na pojačavanje simptoma PMS-a, odumiranje neoplođene jajne ćelije i vodi ka početku mjesečnog ciklusa. Čim mjesečni ciklus počne, simptomi PMS-a nestaju.

Kod većine žena javljaju se emocionalni simptomi u vidu nervoze, razdražljivosti, depresije i uznemirenosti. Česti su i fizički simptomi poput grčeva, nadutosti, bubuljica, osjetljivosti grudi, blago povećanje tjelesne težine, glavobolje i nesvjestice. Kod nekih žena javljaju se i psihičke promjene kao što su zaboravnost, nedostatak koncentracije, pojačan apetit i smanjena želja za seksualnim odnosima. Žene koje pate od predmenstrualnog sindroma iscrpljene su mentalno i fizički, a vrlo često se mogu pojaviti i simptomi anemije.

Savjet plus: Dodatna nervoza samo će pogoršati bolove zato se trebate naučiti opustiti i izbjegavati konfliktne i stresne situacije koliko god je to u današnje vrijeme moguće.

Hormoni vs. estrogen i progesteron

Za vrijeme PMS-a u organizmu se dešavaju određeni hormonalni poremećaji koji se manifestuje pojavom emocionalnih, psihičkih i fizičkih simptoma. Hormoni estrogen i progesteron su glavni „krivci“ za loše raspoloženje tih dana, a evo na šta najviše utiču:

  1. Seratonin – hormon zadovoljstva, utiče na raspoloženje, dobar san i stvara utisak opšteg zadovoljstva. Smanjen nivo estrogena u organizmu nakon ovulacije povezan je sa padom nivoa seratonina. Nizak nivo seratonina izaziva depresiju, nervozu i pojačan apetit, što spada u neke od osnovnih simptoma PMS-a.2. Endorfin – enzim koji pojačava osjećaj zadovoljstva i smanjuje osjetljivost na bol. Estrogen i progesteron zajedno utiču na smanjenje nivoa endorfina u organizmu.

    3. Epinefrin – ili adrenalin poznat je kao hormon stresa. Estrogen utiče na nivo adrenalina u organizmu, što utiče na povećanje krvnog pritiska i česte promjene raspoloženja.

    Ishranom ublažite PMS

PMS tegobe mogu biti vrlo neugodne. Svemu tome može se stati ukraj uz pravilan odabir prehrane. Donosimo vam pet supernamirnica koje stručnjaci preporučuju za ublažavanje PMS-a:

Vino
Sedam dana prije početka menstruacija nastojte uz večeru popiti čašu vina. Čaša vina dnevno, ublažava nagle promjene raspoloženja.

Ugljikohidrati
Jedite hranu bogatu ugljikohidratima, jer oni trenutno djeluju na mozak i pojačavaju izlučivanje serotonina što dovodi do boljeg raspoloženja. Dakle, tokom PMS-a počastite se krompirom, tjesteninom ili hljebom od cjelovitih žitarica.

Toplo mlijeko
Šoljica toplog mlijeka prije spavanja ublažit će napetost i smanjiti bol u trbuhu. Dokazano je da žene koje redovno piju mlijeko imaju znatno blaže simptome PMS-a, a manje su i razdražljive.

Banane, orasi i jogurt
Ako vas PMS svaki mjesec dobro izmuči lagani međuobroci mogli bi biti vaši spasitelji. Birajte banane, orahe i jogurt koji su bogati vitaminima, a ublažit će neugodne simptome PMS-a. Iako se tokom tih dana javlja pojačana želja za slatkišima, radije odaberite zdrave banane, orahe i jogurt  koji će vam vratiti dobro raspoloženje.

Špinat
Moćni magnezij sjajno je oružje u borbi protiv PMS-a, a najviše ga ima u špinatu. To zdravo povrće pomaže pri smanjenju stresa, ublažavanju glavobolje, te pridonosi osjećaju sitosti.

Tokom PMS-a najbolje bi bilo da izbjegavate: proste ugljene hidrate (slatkiše, torte, čokolade), kafu, alkohol (u većim količinama), cigarete, slane grickalice

Šta trebate zapamtiti

– obroci bi trebali biti manji, ali češći

– izbjegavajte šećer, natrij, sol i prerađenu, odnosno industrijsku hranu. Izbjegavajte i crveno meso jer to drastično povećava nivo estrogena u organizmu

– nemojte izbjegavati kalcij, magnezij, te vitamin B6 u slučaju nakupljanja vode u tijelu ili E vitamin kod osjetljivih grudi

– svaki dan si priuštite šolju čaja od kamilice jer on opušta živce

– za popravljanje raspoloženja možete si priuštiti i opuštajuću kupku s eteričnim uljem ruzmarina

PMS i želja za odnosima

Većina simptoma PMS-a smanjuje želju za odnosima. Prema istraživanju, žene su u tom periodu nezadovoljne seksualnim životom, što je vjerovatno posljedica depresije i nervoze koju osjećaju tokom PMS-a.

JESTE LI ZNALI: redovni seksualni odnosi mogu podstaći lučenje seratonina, hormona zadovoljstva i tako ublažiti simptome PMS-a, pa eto ako nema druge pomoći, onda isprobajte!